הופעת דימומים לאחר ניתוח קיסרי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הופעת דימומים אחרי ניתוח קיסרילמרות השמחה הגדולה שבלידת תינוק חדש, לידה היא אתגר לא פשוט עבור האם, בין אם זו לידה נרתיקית רגילה ועל אחת כמה וכמה – לידה בניתוח קיסרי.

ההחלמה מניתוח קיסרי, שלא כמו ההחלמה מלידה רגילה, מלווה בלא מעט תופעות, פיזיות ונפשיות כאחד, המלוות את האישה היולדת במשך תקופה ארוכה פעמים רבות. ישנן תופעות קלות, החולפות מעצמן בתוך פרק זמן קצר, ישנן תופעות שמורגשות מאד הנמשכות מספר ימים או שבועות וישנן שצפויות ללוות את היולדת במשך לא מעט חודשים.

20 אחוז מהנשים צפויות לעבור בחדר הניתוחים ולהיוותר על צלקת בשיפולי הבטן, מזכרת להריון. אצל חלק גדול מהן, צפויים להופיע דימומים לאחר הניתוח הקיסרי, הנחשבים לתופעה שכיחה שבמרבית המקרים לא צריכה להדאיג את הנשים.

דימומים – תופעה נפוצה

עוצמת ותדירות הדימומים שמופיעים לאחר הניתוח הקיסרי משתנות בין אישה לאישה. גם לאחר לידה נרתיקית רגילה עשויים להופיע דימומים, אולם הדבר נפוץ הרבה יותר לאחר ניתוח קיסרי.

דימומים לאחר ניתוח קיסרי זהים מאד לאלה שמופיעים לאחר לידה רגילה, ונמשכים בממוצע בין שבוע לעשרה ימים. גם דימומים שנמשכים שבועיים נחשבים לתקינים, אולם במידה והם נמשכים תקופה ארוכה מכך, כדאי לפנות אל הרופא המטפל.

דימומים ממושכים יותר לאחר ניתוח קיסרי צפויים להופיע במקרים בהם מדובר היה בניתוח קיסרי מתוכנן, אז צוואר הרחם של האישה היה סגור. במקרים כאלה, צפויים הדימומים להימשך אף תקופה של 6 שבועות.

בדרך כלל, הנקה היא פתרון מצוין שיכול לעזור בכך. ההנקה עוזרת לרחם להתכווץ ולחזור למצבו הטבעי, מה שמצמצם את משך ואת עוצמת הדימומים. בדרך כלל, כשמדובר בדימומים לאחר לידה נרתיקית או לאחר ניתוח קיסרי, אין צורך בהתערבות כלשהי, לרבות התערבות רפואית, שכן התופעה היא טבעית לחלוטין.

אולם, במידה ומדובר בדמם חריג, דימום עוצמתי ובמשך תקופה ארוכה, תרופות העוזרות לכווץ את הרחם יכולות להיות פתרון מתאים. במקרים כאלה, יבצע הרופא בדיקת אולטרסאונד, ובהתאם לתוצאותיה יחליט לגבי הטיפול.

נורות אזהרה

למרות שמדובר בתופעה נפוצה מאד לאחר ניתוח קיסרי וגם לאחר לידה נרתיקית רגילה, במידה ומדובר בכמות רבה מאד של דימום (כזו העולה על זו שבמהלך הווסת), ובמידה ומדובר בדימום במשך תקופה ארוכה של למעלה משבועיים, כדאי לגשת לרופא ולבדוק זאת.

כדאי לדעת: הדימום בתחילתו הוא בדרך כלל בצבע אדום. עם הזמן, ככל שהוא פוחת, צבעו הופך לבהיר יותר. במידה וצבעו של הדימום הופך לעכור ומלווה לו גם ריח רע, מדובר בנורה אזהרה המצדיקה פנייה לרופא.

ישנן נשים המבלבלות מעט בין המחזור החודשי לדימום, המופיע לאחר הלידה. באופן כללי, וכשמדובר באישה שאיננה מניקה, המחזור צפוי שיופיע בטווח של בין 6 עד 8 שבועות לאחר הלידה, ולעיתים גם 12 שבועות אחריה.

אצל אישה מניקה, צפוי המחזור החודשי להופיע כחודשיים לאחר הלידה עד שנה וחצי. במידה והאישה מניקה באופן חלקי, יופיע המחזור בתקופה של בין חודשיים ל – 12 חודשים. בכל מקרה של בעיה, תהייה או שאלה כלשהי הן בנושא הופעות המחזור, עיכובו או כמובן בנושא הדימומים לאחר הניתוח הקיסרי, מומלץ שלא להמתין ולפנות ישירות אל הרופא.

קבלת מידע רלוונטי יכול להקל על התחושות הרבות, הנלוות לתקופה זו, ולעזור בהתמודדות עם האתגרים החדשים. כדאי לשוחח עם הרופא המטפל, ועוד לפני הניתוח הקיסרי (במידה והניתוח מתוכנן) מה צפויות להיות תופעות הלוואי שלו ולקבל כמה שיותר מידע באשר לנושא הדימום ולתופעות לא נוחות אחרות, המלוות את התקופה שלאחר הניתוח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: