תרגילים לחיזוק רצפת האגן לאחר לידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זה לא סוד שחודשי ההריון, וגם הלידה המגיעה בסופם, משנים באופן דרסטי את גוף האישה. חלק מהשינויים הם בעייתיים בכל קנה מידה, דוגמת היחלשות רצפת האגן. זו נגרמת עקב השינויים המבניים בגוף והלחצים האדירים המופעלים על האזור. ההשלכות האפשריות של כך הן בעיות ביציבה, בריחת שתן, כאבים, כושר גופני לקוי ועוד.

אבל מה בדיוק עושים? יש מקרים בהם המצב יחזור לקדמותו כעבור כמה שבועות או חודשים, אבל לרוב נדרשים מאמצים מבחינת האישה. שורה ארוכה של תרגילים לחיזוק רצפת האגן, לאחר הלידה, יכולים לעשות הבדל גדול: בכוחם החיובי להאיץ את ריפוי השרירים, הנקבים והנרתיק, לשפר את זרימת הדם באגן, להפחית נפיחויות ולהקל משמעותית על החזרה לשגרה. הכושר הגופני, הכוח והגמישות עשויים להשתפר פלאים, מצב הרוח של האישה לעלות והכאבים להפוך למצומצים יותר. בדרך זו היא יכולה לחזור לפעילויות שונות, למשל קיום יחסי מין.

לבד, או עם מומחה בתחום?

כיום, בעידן האינטרנט ומהפיכת המידע, ניתן למצוא בקלות פירוט על תרגילים שניתן ואף מומלץ לבצע באופן עצמאי. המדריכים השונים כוללים הסברים מפורטים, תמונות ולעיתים גם סרטוני וידאו. אופציה אחרת יוצאת מנקודת הנחה שאצל כל אישה מצב הגוף והצרכים שונים, כך שרצוי לפנות לאנשי מקצוע – פיזיותרפיסטים או מאמני כושר בעיקר – על מנת להרכיב תוכנית אימונים אישית ולעקוב אחר קצב ההתקדמות.

כך או כך, נקודת המוצא היא שתרגילים המבוצעים היטב ונעשים בתדירות ראויה צפויים לשפר משמעותית את מצב רצפת האגן. זו הסיבה שמומלץ להתחיל איתם מוקדם ככל האפשר. לא תמיד זה נראה פשוט, כי בחודשים הראשונים לחיי התינוק, האם הממוצעת נוטה להיות סביבו בכל רגע נתון, אבל עם מעט מאמצים נהנים משורה ארוכה של יתרונות. מה גם שאת חלק מהתרגילים ניתן לשלב בצורה פשוטה יחסית בשגרת החיים.

שורה ארוכה של תרגילים

קצרה היריעה מלפרט כאן באריכות על כל התרגילים שהאישה יכולה לבצע לאחר הלידה במטרה לחזק את גופה בכלל ואת רצפת האגן בפרט. החדשות הטובות הן שהתרגילים נוטים להיות יעילים במיוחד, וזאת על רקע העובדה ששרירי רצפת האגן נחשבים לרצוניים וכתוצאה ברי חיזוק במסגרת של עבודה נכונה עליהם.

חלק ניכר מהתרגילים מבוצעים בשכיבה. כך למשל ניתן לשכב על מזרן או מיטה, תוך כדי שמניחות מתחת לראש כרית. התרגיל מבוסס על כיפוף הברכיים, הרמת הרגליים ל-90 מעלות והנעה שלהן מעלה מטה, באופן המדמה רכיבה על אופניים. דוגמא נוספת היא תרגיל המבוצע בישיבה, כאשר כפות הרגליים נמצאות על גבי הרצפה. על האישה המתאמנת למשוך את השרירים בבטן התחתונה, לשחרר ולהקשית את הבטן.

תרגילים מסוימים לוקחים אותנו למחוזות אחרים מאשר אלו של הפיזיותרפיה המסורתית והאימון הגופני. כך למשל נפוצים תרגילי יוגה למטרה זו, טווינא (פיזיותרפיה סינית) וכן הלאה. יש תרגילים המבוססים על כמה עזרים פשוטים. כדור האימון הוא אחד ה"חברים" הטובים ביותר של המתאמנים, ובהחלט יש לו מקום גם אצל נשים לאחר הלידה. תרגיל נפוץ מבוסס על ישיבה על גבי הכדור, כאשר הרגליים על הרצפה. על האישה להניע את הכדור עם הישבן קדימה ואחורה, בכתפיים שמוטות, תוך הקפדה על שילוב האגן בתנועה. וכן, גם יש תרגילים שאפשר לבצע עם התינוק, כשסוחבים עגלת תינוקות וכן הלאה.

שימו לב שהתרגילים ממש לא חייבים להתמקד אך ורק ברצפת האגן. חיזוק אזורים סמוכים עשוי לשפר אף הוא את המצב הגופני ותפקוד רצפת האגן. שרירי הבטן, ובפרט שריר הבטן הרוחבי, הם דוגמא מובהקת לכך. את הפעילות הספורטיבית רצוי לשלב עם שינויים תזונתיים, שעשויים לסייע גם כן לחיזוק הגוף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן