טיפול ACT לנשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המחשבות שלנו מלוות אותנו בכל מקום וכמעט בכל רגע. לעיתים המחשבות שלנו חיוביות: מקדמות אותנו קדימה ומעודדות אותנו להמשיך בפעולה כלשהי, לעמוד באתגר וגם מנחמות אותנו. לעיתים המחשבות דווקא שליליות ואז פעמים רבות הן עוצרות או חוסמות. לעיתים המחשבות ניטרליות. 

התייחסות נכונה למחשבות, הבנה שמחשבה היא בסך הכל מחשבה ולאו דווקא המציאות יכולה לחולל שינויים בכל התחומים: זוגיות, קריירה ועוד. טיפול ACT, קבלה ומחויבות, נועד בדיוק למטרה זו: להפריד בין מחשבה לבין מציאות ולהבין שלא מדובר בדבר אחד.

מה הקשר בין טיפול ACT לטיפול CBT?

ACT – Acceptannce And Commitment הוא טיפול השייך לשיטת טיפול קוגניטיבי התנהגותי או CBT. טיפולים אלה מטרתם לגעת בנקודה מסוימת שמפריעה למטופל, להתמקד בה ולהתגבר עליה בזמן הקצר ביותר. טיפול קוגניטיבי התנהגותי מורכב משני שלבים: השלב ההתנהגותי, הכולל חשיפה של המטופל לגורם המפריע לו, תוך התרגלות אליו, ושלב קוגניטיבי באמצעות שיחות ושכנוע לשינוי מחשבתי. טיפול ACT מהווה למעשה המשך לחלק הקוגניטיבי. 

לאפשר לעצמנו להחליט האם לעסוק במחשבה

בטיפול ACT המטרה היא להתבונן על המחשבות, כמו "לתפוס מרחק" מהן ולהצליח ברגע האמת, כאשר מופיעה מחשבה שלילית, להגיד לעצמנו שזו רק מחשבה ואנו לא חייבים לקבל אותה כנכונה. באמצעות טיפול ACT אנו מעמידים בפני עצמנו שתי אפשרויות: לעסוק במחשבה ולקבל אותה או להמשיך הלאה מבלי שהמחשבה מעסיקה אותנו.

לקבל את המחשבות ולא לשפוט אותן

אם בטיפול קוגניטיבי התנהגותי מטרת הטיפול היא לשלוט במחשבות ולשנות אותן, בטיפול ACT המטרה היא קבלת המחשבות. אנו מקבלים את המחשבות שלנו כמו שהן ולא מנסים לשנות אותן. המחשבות שלנו הן כמעט ישות נפרדת מאיתנו, "מכונת מחשבות" שמציעה לנו מחשבות איתן אנו בוחרים לעשות כרצוננו. 

קבלת המחשבות ללא שיפוט שלהן, מורידה הרבה כאב וסבל ומשחררת. קבלה זו אינה רק של מחשבות, אלא גם של מצבים שלפני כן שפטנו את עצמנו עליהם או ראינו בהם פגם, למשל בעיה רפואית, כולל הפרעה רגשית או נפשית, בעיות בעבודה ועוד. הקבלה אינה אומרת להיות פסיביים, אלא להבין באופן ברור מה מפריע ולעשות צעדים לשינוי, ללא שיפוט המחשבות או התחושות.

לדמיין איך היינו רוצים שחיינו יראו

כדי להתקרב למצב בו חיינו מספקים ורגועים, חשוב לדמיין איך היינו רוצים שהם יראו. גם זהו חלק מטיפול ACT. לראות בראשנו מה אנו מצפים מחיינו ויחד עם המטפל לתכנן את הצעדים המעשיים והמחשבתיים שיובילו לשם. 

אם למשל מדובר במישהי שמעוניינת בזוגיות, אך עד כה היו לה מחשבות רבות על איך הצד השני רואה אותה, במסגרת הטיפול עליה לראות מה היא מחפשת, להבין יותר לעומק מהן התכונות שהיא מחפשת בגבר ואת המחשבות והפחדים הנוגעים לצורה בה גברים רואים אותה להניח בצד, לקבל את קיומן אך לא  לעסוק בהן. הטיפול נקרא קבלה ומחויבות כי לרוב שינויים או השגת מטרות דורשים מחויבות ארוכת טווח, כשהמטרה מורכבת ממספר מטרות ביניים.

מחלות או כאבים כרוניים וטיפול ACT

ידוע שגוף ונפש אחד הם, וידוע כי למצב נפשי, תחושות ומחשבות ישנו קשר לכאבים כרוניים או מחלות כרוניות. טיפול ACT, וטיפול CBT באופן כללי נמצאו כתורמים להפחתת כאבים ותסמינים במחלות שונות, כולל מחלות נשיות כמו פיברומיאלגיה, אנדומטריוזיס ועוד. 

הקשר בין מחלה כרונית לבין מתח נפשי הוא הדדי: כאבים כרוניים ישפיעו על רמת המתח והחרדה ועשויים לגרום לאדם לוותר על פעילויות אהובות עליו ולהיפך – מתח נפשי ועצבנות יכולים להשפיע על איכות השינה, תזונה ומערכת החיסון ולהחמיר כאבים או מחלות. בטיפול ACT לומדת המטופלת כיצד להתמודד עם כאבים וכיצד לקבל אותם ככל האפשר מבלי שישבשו לחלוטין את אורח החיים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן