תזונה טבעונית בזמן ההריון

תזונה טבעונית בזמן ההריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תזונה טבעונית בזמן ההריון

תזונה טבעונית בזמן ההריוןטבעונים, בנוסף להיותם צמחונים, אינם צורכים מוצרים מן החי כמו בשר, דגים או עוף, ומוצרים הנגזרים מן העולם החי כגון ביצים, מוצרי חלב, דבש ועוד.

טבעונות מתבססת על האמונה כי בעלי החיים נועדו להתקיים באופן חופשי ללא התערבות אנושית. כמו כן, מצהירים הטבעונים כי שימוש בבעלי חיים בתעשיית המזון הינו גורם מזהם סביבתי הרסני, ולכן יש להמנע מכך.

מניע נוסף להמנעות משימוש במזון מן החי הינו מניע בריאותי. אכילת שומן מן החי וצריכת חלבונים ממקור זה, מגבירה את הסיכון להתפתחות של מחלות סרטן, סוכרת, דלקות מפרקים, יתר לחץ דם, מחלות לב ובעיות רפואיות נוספות.

תזונה במהלך ההריון

נשים בהריון נדרשות לצרוך כמות גדולה יותר של ויטמינים ומינרלים בהשוואה לנשים ללא הריון. התזונה צריכה להיות מורכבת מחלבון, ויטמין B12, ברזל, סידן, ויטמין D, ויטמין A, ויטמין C, אבץ, חומצה פולית וחומצות שומן חיוניות.

צריכת החלבון עומדת על 16-20%, החיוניים לצמיחה והתפתחות תאית תקינה. ויטמין חיוני מאוד הוא B12, הנדרש לייצור הרקמות. מחסור בויטמין זה מגביר את הסיכון לנזק עצבי ומוחי בפרט. צריכת הברזל כתוסף, דרושה להתפתחות תקינה של תאי הדם האדומים. הברזל מצוי בירקות בעלי עלים ירוקים, קטניות ועוד. כמו כן, הגוף זקוק לויטמין C כדי לסייע לספיגת הברזל.

במהלך ההריון הגוף סופג ושומר על רמות סידן בצורה יעילה, על מנת להבטיח צמיחה תקינה של העצם. טבעונים נמצאים בסיכון לדלדול רמות הסידן משום שאינם צורכים מספיק סידן מן החי. עם זאת, חוקרים רבים טוענים כי חלב פרה, אינו מקור טוב לסידן שכן מכיל כמות גדולה של שומן רווי ולכן חשוב לצרוך סידן על ידי תוספי מזון או מן הצומח. סידן נמצא בברוקולי, שקדים, כרוב, תאנים ועוד.

ויטמין D שמקורו מן השמש, ונמצא במרגרינה ,סויה או חלב אורז, מקדם את ספיגת הסידן ולכן חשוב להקפיד על צריכתו.  מחסור באבץ מוביל למומים מולדים, וחשיבותו רבה לגדילתו והפתחותו התקינה של התינוק. אבץ נמצא בדגנים מלאים, ירקות בעלי עלים ירוקים, פטריות וכולי.
אומגה 3 ואומגה 6 משמעותיות וחשובות להתפתחות המוח של התינוקות וחשוב אף עבור חדות הראייה. ניתן למצוא חומצות שומן חיוניות אלה בזרעי פשתן, אבוקדו, אגוזים קטניות ועוד.

טבעונים בממוצע נוהגים לצרוך יותר חומצה פולית בהשוואה לאוכלי הבשר. חומצה פולית דרושה יותר בשלבים המוקדמים של ההריון כדי להבטיח את התפתחותו התקינה של העובר ולמנוע מומים במערכת העצבית כתוצאה ממחסור בחומצה פולית. נשים אשר מתכננות להיכנס להריון, צריכות לוודא שיש להן רמות גבוהות של חומצה פולית וזאת על ידי צריכת תפוזים, ירקות בעלי עלים ירוקים, שעועית ירוקה ועוד.

 האם מותר לאכול תזונה טבעונית בהריון?

טבעונות בקרב נשים בהריון הינה בחירה מאתגרת, אשר זוכה להתנגדות מצד רופאים רבים אשר לטענתם, הנשים צריכות לאכול מוצרי בשר מן החי ומוצרים נוספים כמו ביצים או מוצרי חלב עבור ההתפתחות התקינה של העובר, וכי היותן טבעוניות מגבירה את הסיכון לפגיעה בתינוק.

עם זאת, בניגוד לאמונה הרווחת, נשים טבעוניות אשר מקפידות על תזונה תקינה, מגוונת ומקפידות על שמירה על אורח חיים בריא לאורך תקופת ההריון, אינן מזיקות לתינוק. למעשה, נשים אלה נחשפות פחות לכספית, הורמונים או שאריות של אנטיביוטיקה המאפיינת תזונה המבוסססת על בשר וחלב מן החי.

כאשר תזונה נכונה מתוחזקת על ידי אכילת מזונות עשירים בויטמינים ומינרלים כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים, הפגיעה בעובר מזערית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן