שומן רווי ושומן בלתי רווי – מה ההבדל?

שומן רווי ושומן בלתי רווי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שומן רווי ושומן בלתי רווי

שומן רווי ושומן בלתי רווישומן הוא בעצם מולקולה טבעית אשר מורכבת משני חומרים יחד- חומצות שומן וגליצרין. בעת אכילת שומן, מתרחש במערכת העיכול בגוף תהליך של פירוק הקשר בין הגליצרין לבין חומצות השומן והם נספגים בדם בצורה נפרדת- כל אחד לחוד. חומצות שומן הן החלק החשוב והעיקרי באותן מולקולות שומן והן אלה אשר מבדילות בין סוגי השומנים מבחינה כימית.

מהו שומן רווי?

שומן רווי יכול להיקרא גם "שומן רע" אשר מזיק מאוד לבריאתנו ועלול להעלות את רמת הכולסטרול הרע וליצור פלאק מסביב לדפנות העורקים שגורם לחסימת המעבר בהם. כמו כן, שומן רווי עלול לגרום לעלייה במשקל, לפתח מחלות לב וכלי דם ולגרום עוד סיכונים בריאותיים.

שומן רווי הוא אחד המרכיבים העיקריים אותו אנו צורכים למרות האיום שהוא מהווה על בריאותינו. הסיבות לכך הן הרגלי תזונה לקויים בתרבות המערבית של היום וחוסר מודעות תרבותית לכך.

רוב המאכלים שאנו צורכים בחברה המערבית עתירים בחומצות שומן רווי ודלים מאוד בחומצות שומן בלתי רווי שחיוניות מאוד לגוף. עובדה זו מהווה גורם משמעותי לטרשת עורקים ולמחלות לב וכלי דם אשר נפוצות יותר ויותר בעולם המערבי.

מאכלים עם שומן רווי

המאכלים שבהם יש שומן רווי נחלקים לשלוש קבוצות. קבוצה אחת כוללת את המזון מהחי- ביצים, עוף, בשר בקר ומוצרי חלב פרה למיניהם. קבוצה שנייה כוללת את המזון מהצומח- קקאו, שמן דקלים וקוקוס, וקבוצה שלישית כוללת כמובן את המזון המעובד- גלידות, שוקולד, ופלים, דברי מאפה, חמאה, מרגרינה, מוצרי מזון קפואים, אבקת מרק, חטיפים מלוחים למיניהם ועוד הרבה מאוד מוצרים.

סיכונים שטמונים בשומן רווי

צריכה של שומן רווי בכמויות גדולות בניגוד לצריכה של שומן בלתי רווי בכמויות קטנות עלולה לגרום לכמה סיכונים לגוף, כגון עלייה בכולסטרול הכללי בדם ועלייה של הכולסטרול הרע, השמנת יתר, פגיעה בייצור האינסולין, עייפות, אלרגיות, זיהומים, טרשת עורקים, מחלות לב, מחלות כלי דם וגם דיכאון.

מהו שומן בלתי רווי?

לעומת השומן הרווי שנקרא גם "שומן רע", השומן הבלתי רווי נחשב ל"שומן טוב" והוא בריא מאוד לגוף בכך שהוא מוריד את הכולסטרול הרע ומעלה את הכולסטרול הטוב בדם. שומן בלתי רווי נחלק לשתי קבוצות- שומן חד בלתי רווי: מגונן על הלב מפני סיכונים בכך שהוא מפחית את רמת ה"כולסטרול הרע" ואת הרמה הכללית של הכולסטרול בדם. מומלץ מאוד שהשומן אותו אנו צורכים בתפריט יהיה מורכב בעיקר משומן חד בלתי רווי.

קבוצה שנייה היא שומן רב בלתי רווי: חיוני מאוד לפעילות תקינה של הגוף, הוא מעלה את רמת הכולסטרול הטוב בדם, מפחית את הכולסטרול הרע, מונע טרשת עורקים, דואג לבריאות הלב ובריאות המפרקים, מונע דיכאון ומגביר את תהליך שריפת השומנים בדם. צריכת שומן רב בלתי רווי צריכה להיעשות בצורה מבוקרת ומאוזנת.

מאכלים עם שומן בלתי רווי

המאכלים אשר כוללים שומן חד בלתי רווי הם מזון מהחי- דגים, ומזון מהצומח- זיתים, שמן קנולה, אבוקדו, בוטנים, שקדים, אגוזים ושמן זית. המאכלים אשר כוללים בתוכם שומן רב בלתי רווי הם אומגה 3 ואומגה 6 שנמצאים בתוך שקדים, חמניות, אגוזים, זרעי שומשום, דגים, סויה, כותנה ותירס.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן