טיפולי פוריות – זכויות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפולי פוריות - מהן זכויותייך?

טיפולי פוריות - מהן זכויותייך?תקופת טיפולי הפוריות יכולה להיות תקופה מלחיצה ומתישה לכל אחת ולכל זוג. מעבר לטיפולים, להעשרת הגוף בהורמונים והניסיונות החוזרים ונשנים להיכנס להיריון, המשפיעים מבחינה גופנית, תקופת הטיפולים יכולה להשפיע באופן ישיר גם מבחינה פסיכולוגית.

על כן, בכדי שתקופה זו תהיה פשוטה קצת יותר לאישה ולבן זוגה, ישנן זכויות בסיסיות, הנשמרות בחברה ונאכפות על ידי הרשות המחוקקת. מאחר והיריעה קצרה מלהכיל את כולן, ריכזנו לפניכם את העיקריות שבהן.

טיפולי פוריות במרפאה פרטית או ציבורית

בזכות ההתפתחות המואצת בתחום טיפולי הפוריות, ישנו מגוון נרחב של אפשרויות היכן ניתן לקבל את הטיפולים הללו. בזכות כך, כל אישה וזוג זכאים לבחור באיזו מרפאה הם מעוניינים ויכולים לקבל טיפולי פוריות. זוג יכול לקבל טיפולי פוריות גם אם בני הזוג אינם נשואים וגם אם אלה אינם הנישואים הראשונים שלהם.

בקופות החולים הציבוריות, ניתן לקבל טיפולי פוריות בחינם, במידה ומדובר על שני הילדים הראשונים. לאחר מכן, יש לשלם השתתפות עצמית, המשתנה מקופה לקופה. לכל קופת חולים יש את היתרונות והחסרונות שלה, אולם כולן מעניקות מחזורי טיפול לא מוגבלים. עם זאת, יש לקבל הפנייה מרופא המתמחה בכך, ולקבל אישור מטעם וועדת הפוריות בכל קופת חולים.

כמו כן, ניתן לקבל טיפולי פוריות במרפאות פרטיות. היתרון המהותי במרפאות אלו שניתן לבחור את הרופא המטפל והוא זה שמלווה את האישה והזוג בכל התהליך. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי העלויות אינן נמוכות כמו אלו שבקופות החולים הציבוריות.

זכויות תעסוקה

על פי חוק עבודת נשים, מעסיקים אינם יכולים לפטר עובדת הנמצאת בטיפולי פוריות. חוק זה חל גם על עובד המלווה את בת זוגו בטיפולים אלו. איסור הפיטורים חל החל מתחילת תקופת הטיפולים ועד למאה וחמישים ימים לאחר מכן.

נכון לעכשיו, החוק מכיל את כל סוגי טיפולי הפוריות, אולם ישנה אפשרות כי בעתיד תיקוני החוק יחדדו ויעניקו כיסוי רק לטיפולים מסוימים. מבחינת החוק, אין הבדל בין עובדת קבועה לבין עובדת זמנית, כאשר אסור לפטר כל עובדת או עובד העוברים טיפולים אלו.

בנוסף לכך, כל עובדת יכולה להיעדר מן העבודה עד ל- 16 ימים לכל מחזור טיפולים, אם מקום העבודה עובד במשך 5 ימים בשבוע. במידה ומקום העבודה עובד 6 ימים בשבוע, העובדת זכאית ל-20 ימים לכל מחזור. עובד, המלווה את בת זוגו בטיפולים, זכאי ל- 12 ימי היעדרויות. בשני המקרים, יש להעביר למעסיק התראה מראש על היעדרויות אלו.

תמיכה פסיכולוגית ונפשית

מאחר ותקופת טיפולי הפוריות יכולה להיות שוחקת ומלחיצה, כל אישה וזוג זכאים לתמיכה פסיכולוגית ונפשית בכל מהלך התקופה וגם לאחר מכן. בכל יחידה להפריה חוץ-גופית בבתי החולים ישנה עובדת סוציאלית המעניקה לנשים ולזוגות את הליווי הנדרש.

בנוסף לכך, ניתן להיעזר בפסיכולוגים המתמחים בכך, ומעניקים הן טיפולים אישיים והן טיפולים זוגיים. כמו כן, ישנן קבוצות תמיכה רבות, בהן ניתן להיעזר באוזן קשבת, עצות ותמיכה מנשים וזוגות הנמצאים אף הם בטיפולי פוריות.

בנוסף לגורמים תומכים אלו, ניתן להיעזר במלווים לטיפולי פוריות, התומכים ועוזרים בכל תקופת הטיפולים. יתרה על כך, ישנם טיפולי רפואה משלימה רבים, המעניקים מגוון של דרכים לתמיכה והקלה בתקופה זו.

חלק מהאופציות המוזכרות מעלה, כגון קבוצות תמיכה, טיפולי רפואה משלימה ועוד, ניתן למצוא בקופות החולים השונים, והנן נכללות במסגרת הביטוח וסל הבריאות. אפשרויות אחרות, כגון מלווים לטיפולי פוריות ופסיכולוגים המתמחים בתקופה זו, ניתן למצוא במרפאות וקליניקות פרטיות. אין זה משנה איזו אפשרות תבחרו, כל עוד תיעזרו בגורם כלשהו שיסייע לכם לעבור את טיפולי הפוריות בצורה פשוטה וקלה יותר.

מקור נוסף שיוכל לסייע לכן הינו אתר pregnancy.org.il – מרכז מידע מקצועי לטיפולי פוריות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: