זכויות נשים בהריון ובלידה

זכויות נשים בהריון ובלידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זכויות נשים בהריון ובלידה

זכויות נשים בהריון ובלידהנשים עובדות אשר מנסות להיכנס להריון, וכן, נשים עובדות במהלך תקופת הריון או לאחר לידה, זכאיות לזכויות והטבות שונות בהתאם לחוקים מעוגנים שתפקידם להגן על זכויות נשים בהריון ובלידה ולהבטיח שהן יקבלו את כל ההטבות המגיעות להן.

חשוב שנשים ידעו מה זכויותיהן בהריון ולאחריו, כדי שתוכלנה להתרכז במהלך ההריון, תקינותו ובחוויית הלידה בלי לדאוג לענייני תעסוקה נוסף על הכול. למידע מקיף ומעודכן – פורטל זכויות – זכויות נשים בהריון

זכויות נשים לפני הריון

נשים אשר מנסות להרות ומטופלות בטיפולי פוריות או במקרים של הפריה חוץ גופית רשאיות להיעדר מהעבודה לשם כך. יש להודיע למעסיק מראש על ההיעדרות ולהציג אישור בכתב מטעם רופא.

זכויות נשים במהלך הריון

היעדרות מטעמים רפואיים – במהלך תקופת ההריון בהתאם לצרכיה הרפואיים, לאישה הזכות להיעדר מעבודתה (למשל לצורך מעקב הריון ובדיקות, אך גם למנוחה למשל במצבים של הפלה טבעית או הפלה מלאכותית).

הימים שניתן להיעדר מהעבודה תלויים בהיקף המשרה ומספר שעות העבודה השבועיות. אישה הנמצאת במצב של "שמירת הריון" בבית החולים ואפילו בבית, זכאית לתגמול כספי מיוחד מהביטוח לאומי, בכפוף לאישורים המתאימים.

פיטורין במהלך הריון – החוק אוסר על מעסיקים לפטר עובדת בהריון (או לפגוע בהיקף משרתה ולהפחית לה את שכרה), בתנאי שהיא הועסקה אצל המעסיק האחרון לכל הפחות במשך חצי שנה, כעובדת קבועה או זמנית.

זכויות נשים לאחר לידה

אישה שיולדת זכאית לקבל קצבאות ומענקים מהמוסד לביטוח לאומי:

מענק לידה – תשלום זה ניתן ליולדת על ידי ביטוח לאומי, בהתאם לקריטריונים המזכים ולמספר הילדים שנולדו לה באותו הזמן. בקשה למענק לידה יש להגיש עוד בזמן השהייה בבית החולים, כשלשם כך על ההורים העתידיים למסור את מס' תעודות הזהות שלהם ואת פרטי חשבון הבנק שלהם.

קצבת לידה – ביטוח לאומי מעניק קצבת לידה ליולדת שילדה שני ילדים ויותר בלידה אחת. את קצבת לידה מקבלים למשך 20 חודשים מסיום החודש הראשון שלאחר הלידה בנוסף למענק הלידה.

דמי לידה – נשים עובדות שיצאו לחופשת לידה זכאיות למענק דמי לידה מהביטוח הלאומי. ישנם מקרים בהם דמי הלידה ישולמו דווקא לאבא, בהתאם לתנאים שביטוח לאומי מעמיד בפניהם.

חופשת לידה בתשלום חופשת לידה מזכה את היולדת (עובדת שכירה/עצמאית/הכשרה מקצועית) בתשלום מהביטוח הלאומי למשך 14 שבועות מרגע הלידה.

זאת גם במקרה של אשפוז התינוק או האימא מסיבות רפואיות. ניתן לקחת את החופשה באופן מרוכז לאחר הלידה, או באופן מפוצל, עד 6 שבועות לפני הלידה והיתרה אחריה. אם בלידה נולדו תאומים האם תהיה זכאית לקבל שבועיים נוספים לחופשת הלידה.

חופשה ללא תשלום – נשים שמעוניינות להאריך את חופשת הלידה עד שנה, זכאיות לעשות זאת ללא קבלת תשלום מהעבודה ובתיאום עימו. בתנאים מסוימים בהם לא מתאפשר לאם לממש את חופשת הלידה, זכאי גם האב לקבל חופשה ללא תשלום.

היעדרות מהעבודה לאחר חופשת הלידה -כאשר נגמרת חופשת הלידה לאישה מותר להעידר מן העבודה בשל סיבות בריאותיות. כמו כן, היא חייבת להציג אישור רפואי המאשר את הבעיות הללו. היעדרות מסוג זה תיחשב לחופשת מחלה והאם תהיה זכאית לקל דמי מחלה כפי שהחוק קובע.

 היעדרות מעבודה בתקופת הנקה – עובדת במשרה מלאה אשר מניקה את תינוקה, רשאית להיעדר מהעבודה לצורך הנקת תינוקה למשך שעה אחת ביום לתקופה של עד ארבעה חודשים מתום חופשת הלידה.

פיטורין אחרי לידה -פיטורים של עובדת אחרי לידתה בתקופת חופשת הלידה אסורים בחוק על פי 45 ימים מתום החופשה ובמהלך החופשה עצמה.

חשוב לציין כי זכויות נשים בהריון במהלכו ולאחריו מעוגנים בחוקים שמטרתם להגן עליהן בעת רצונן להפוך לאימהות.

מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי בנושא זכויות זכויות נשים בהריון במקום העבודה במקרים בהם אישה עובדת שנכנסה להריון, נמצאת בהריון מתקדם ולאחר הלידה חוששת כי זכויותיה במקום העבודה נפגעו מאוד.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

האם ימי עבודה ארוכים מעלים דיכאון בקרב נשים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן