מהי בדיקת הריון ביתית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בדיקת הריון ביתית

בדיקת הריון ביתיתכיצד ניתן לזהות הריון בשלב מוקדם? בעבר, הסימן הראשוני ביותר של הריון היה איחור בווסת. משמעו של איחור כזה  יכול להיות הריון. עם זאת, שיטה זו לוקה בחסר. פעמים רבות המחזור החודשי והווסת אינם סדירים לחלוטין, ומגיעים בזמנים בלתי קבועים.

בנוסף, לעיתים השתרשות העובר ברחם יכולה לדמות דימום ווסתי, ולהסתיר את התפתחותו של ההריון. סימנים קלים בבדיקה גופנית שנעשית על ידי רופא יכולים גם הם לרמז על הריון מוקדם – למשל שינוי בצבע הרגיל של צוואר הרחם. בנוסף, יכולים להיות תסמינים נוספים שיכולים לחזות את ההריון כמו כאב ראש.

עם התפתחותה של הרפואה המודרנית נמצא כלי חשוב ופשוט לאבחנה של הריון מוקדם. בשלבים ראשונים של ההריון מפרישה השלייה המתפתחת את ההורמון Beta-HCG.

הורמון זה מופרש בכמויות גדולות והולכות בחלקו הראשון של ההריון. רמתו של ההורמון מכפילה את עצמה בכל יומיים לערך. זיהוי מוקדם של החלבון בדם או בשתן יכול לאפשר אבחנה מוקדמת של ההריון, לעיתים עוד לפני האיחור בווסת.

בדיקת הריון ביתית

בדיקת הריון ביתית מבוססת על הפרשתו של ההורמון beta-HCG בשתן. הימצאותו של ההורמון מעידה באופן כמעט מוחלט על היריון מתפתח. חומרים כימיים שונים הנמצאים בערכת הבדיקה יכולים להיקשר להורמון ולרמז על הימצאותו בשתן.

רמת Beta-HCG בשתן ניתנת למדידה באמצעות בדיקה ביתית לאחר כ- 10 ימים ממועד ההפרייה. מכיוון שהווסת מגיע בדרך כלל כארבעה עשר יום לאחר הביוץ, מדובר בבדיקה שיכולה לגלות הריון עוד לפני האיחור במחזור החודשי. עם זאת, ביצוע בדיקה בשלב מוקדם מדי יכול להראות תוצאה שלילית, אף על פי שלמעשה מדובר בהריון בשלבים מוקדמים למדי. בדיקת דם ל – Beta-HCG יכולה לגלות הריון בשלב מוקדם עוד יותר.

כיצד לבצע בדיקת הריון ביתית

ניתן לרכוש בדיקות לבדיקת הריון בכל בית מרקחת. חשוב לוודא שהערכה לבדיקת ההריון בתוקף. לערכה עצמה מצורף דף הוראות מפורט, המסביר בשפה ברורה את שלבי הבדיקה. הבדיקה מבוססת, כאמור, על הימצאות החלבון beta-HCG בשתן.

מומלץ לבצע את הבדיקה בבוקר, עם השתן הראשון לאחר השינה. בדיקה כזו תספק את הרגישות הגבוהה ביותר להריון. ברוב הבדיקות, יש להטיל את השתן ישירות על מקלון הבדיקה, או לטבול את המקלון בכלי עם שתן.

לאחר הטבילה בשתן יש להמתין מספר דקות. לאחר מכן יופיעו פס אחד או שני פסים על מקלון הבדיקה. ברוב הערכות המסחריות, פס אחד משמעו תשובה שלילית, ושני פסים משמעם הריון. כאשר בדיקת ההריון הביתית נעשית על פי ההוראות, בתנאים המתאימים, ובפרק הזמן המתאים לאחר ההפרייה, אמינותה של הבדיקה גבוהה מאוד.

אימות הבדיקה אצל רופא נשים

במידה ובדיקת ההריון חיובית, מומלץ לפנות לרופא נשים. רופא נשים יכול לאמת את ההריון באמצעות בדיקות דם מתאימות. בנוסף, כדאי לזכור שמומלץ לבצע כמה בדיקות חשובות בתחילת ההריון, ולעקוב אחר התפתחותו התקינה. לעיתים יש גם צורך לשלול הריון חוץ רחמי, שיכול להפריש beta-HCG כמו הריון רגיל. ברובם המוחלט של המקרים הבדיקה מדוייקת ואמינה – מזל טוב.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: