מצבי רוח משתנים בזמן ההריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מצבי רוח משתנים בזמן ההריוןבמהלך ההריון, די נורמאלי לגלות שמצבי הרוח משתנים. אישה עשויה לצחקק ברגע אחד, ולהתחיל לבכות ללא סיבה נראית לעין ברגע הבא. היא הופכת להיות רגישה ביותר, וכל דבר שבן זוגה אומר או עושה, לא נראה שעוזר. אך תופעה זו נפוצה.

נשים רבות מגלות שמצבי רוחן מתייצבים יותר במהלך השליש השני להריון. הן עשויות לגלות שיש להן יותר שליטה על תחושותיהן, ושהן כבר אינן בוכיות או עצבניות.  לאחר חלוף השינויים המשמעותיים במצבי הרוח בשליש הראשון להריון, עדיין נורמאלי לחלוטין לחוות עליות ומורדות רגשיים מזדמנים, במיוחד ככל שמתקרבים אל תהליך הלידה, כשהגעתו הצפויה של התינוק מובילה לחששות לגבי יציבות מקום העבודה, דאגות כלכליות ודאגה מפני תהליך הלידה עצמו.

הסיבות לתחושות המורכבות בהריון

אחת הסיבות העיקריות לשינויים במצב הרוח בהריון, היא השינוי ברמות ההורמונים. כשאישה הרה, כמות האסטרוגן והפרוגסטרון מוגברות בדם, כדי לסייע להכנת הגוף להריון, אך המצב עשוי להשפיע אף על מצב הרוח, הגורם לתחושות דכדוך, כעס או שמחה בקלות, וללא קשר לנסיבות במציאות.

אך לא הכול קשור להורמונים. עם כל מה שמתרחש בחיים, טבעי ביותר לגלות שמצבי הרוח ניתנים לשינוי. אישה עשויה להיות מוצפת לפתע בהתרגשות לקראת המפגש עם התינוק, ואז פתאום לתהות לתוך מה היא נכנסת.

מחשבות העשויות להדאיג אישה הרה במהלך הריונה כוללות:

  • האם תהיה אימא טובה.
  • כיצד תשפיע לידת התינוק על הזוגיות שלה.
  • האם התינוק ייוולד בריא?
  • כיצד היא תתמודד מבחינה כלכלית.
  • שינויי הגוף, והאם בן זוגה עדיין ימשך אליה?
  • כיצד תוכל להתמודד עם תהליך הצירים והלידה?

נשים רבות הופכות להיות גם יותר שכחניות במהלך ההריון, מה שעשוי להיות מתסכל, וקשה לשמור על עליזות כל הזמן, עם תופעות הלוואי הפיסיות של ההריון, כגון בחילות וצרבת בבוקר. עם כל השינויים המתרחשים בגוף ובנפש, מובן שהרגשות מאופיינים מעט בעליות ומורדות.

התמודדות עם שינויים במצב הרוח בהריון

ראשית, חשוב שאישה לא תאשים את עצמה על תחושותיה. נשים רבות נאבקות עם רגשות במהלך ההריון, ולמרות שהמצב מורכב, יש לגלות סבלנות, ולהמתין שהרגשות יתייצבו בכוחות עצמם. בינתיים, קיימים צעדים רבים בהם יכולה אישה לנקוט על מנת לסייע בהתמודדות עם השינויים במצב רוחה.

תקשורת פתוחה – אחת התרופות הטובות ביותר להתמודדות עם תחושות דכדוך או לחץ היא לדבר עם מישהו. מומלץ להיות כנים עם בן הזוג, בני משפחה וחברים לגבי התחושות. אישה עשויה להיות מופתעת מרמות התמיכה המוגברות בהן היא יכולה לזכות. בנוסף, ניתן למצוא תמיכה וייעוץ בחיבור לאימהות אחרות, שמכירות את החוויות מקרוב. אם ההעדפה היא להתייעץ עם מישהו באופן חסוי, תמיד ניתן להתייעץ עם הרופא, המיילדת או פסיכולוג.

סיוע מעשי – ברור שאישה מעוניינת להספיק הכול לפני הלידה, אך הריון הוא עבודה קשה בפני עצמו, ואין צורך לעצב את חדר הילדים, לנקות את כל הארונות ולקנות כל פיסת ציוד אפשרית לתינוק אחד. אם ההתמודדות הופכת להיות מורכבת מידי, מומלץ להישען על בן הזוג, בני המשפחה והחברים לקבלת תמיכה. הם ישמחו לסייע, ברגע שיידעו מה מצופה מהם.

מנוחה נכונה – קשה יותר להתמודד עם מצבי רוח במצב של עייפות, לכן חיוני להקפיד על שינה איכותית, ולנמנם מעט לאורך היום כשאפשר, על מנת לפחות על אובדן שינה במהלך הלילה. במקום העבודה, מומלץ להתייעץ עם הבוס לגבי שיטות לעבודה מתונה יותר. עם ההתקרבות לתאריך הלידה, מומלץ להתחיל לעבוד פחות, כדי לקבל את הזמן הנוסף הדרוש לצבירת הכוחות טרם הלידה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: