פעילות גופנית מוגזמת בנשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פעילות גופנית מוגזמת ופגיעותיהבעוד שאנשים רבים מתקשים להניע עצמם להתאמן באופן קבוע במכון כושר, אנשים המכורים לפעילות גופנית סובלים מבעיה הפוכה. הם עשוים לדחוף את עצמם לאימונים במשך מספר שעות מידי יום ובונים את לוח הזמנים שלהם מסביב לפעילות הגופנית.

רמת הפעילות של מכורים לפעילות גופנית עולה בדרך כלל בהרבה על ההנחיות המומלצות על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), המייעצת למבוגרים לבצע שעתיים וחצי פעילות גופנית אירובית מידי שבוע, בתוספת תרגילים לחיזוק שרירים יומיים בשבוע.

ואכן, ברוב המקרים, פעילות גופנית היא פעילות בריאה. אך כמו בכל דבר אחר, היא עלולה להיות מסוכנת כאשר היא מבוצעת בהגזמה, ובקרב נשים, היא עלולה להציב סיכונים למגוון רחב של בעיות בריאותיות חמורות.

מתי מתחילים הסיכונים?

למרות שכל אחד עלול ליפול לתוך דפוס של פעילות גופנית מוגזמת, תכונות מסוימות, הנמצאות בעיקר בקרב נשים, עלולות להוביל אותן לביצוע אימונים מוגזמים, בדרך כלל תכונות אלו הן נטייה לשלמות; אישיות הדוחפת להישגים גבוהים; עיסוק מוגזם בדימוי גוף; פחד אובססיבי מפני עליה במשקל; והערכה עצמית נמוכה.

נשים ונערות המנסות לרדת במשקל באמצעות הגבלות אכילה ועיסוק במשטרי פעילות גופנית קפדנית, נמצאות בסיכון גבוה במיוחד להתמכרות לפעילות גופנית מוגזמת, אשר עלולה להתבטא בסיכונים בריאותיים חמורים.

מהם התסמינים?

דגלים אדומים מסוימים מצביעים על נטייה להתמכרות לפעילות גופנית, והם כוללים:

  • מחשבות ותכניות אובססיביות על פעילות גופנית.
  • פחד אימתני מפני עליה במשקל.
  • אימונים גופניים מספר פעמים ביום, לעיתים קרובות תוך התאמת הפעילות לשגרת היומיום.
  • אובדן האיזון כאשר הפעילות הגופנית גוברת על כל ההיבטים האחרים של החיים, ובכללם משפחה, זוגיות, עבודה, וחיים חברתיים.
  • התעקשות על המשך אימונים קבועים למרות פציעה, מחלה או התשה גופנית בעקבות אימון יתר.

מקום לדאגה

רופאים מוצאים כי נשים עם הפרעות אכילה עשויות להשתמש בחדר הכושר באופן מוגזם. הבעיה מתחילה כאשר הפעילות הגופנית המוגזמת מעמידה אותן בסיכון לפיתוח מגוון רחב של מצבים בריאותיים, אשר חלקם עלולים להיות מסכני חיים, וכוללים:

  • ירידה מוגזמת במשקל
  • תת תזונה
  • בעיות במחזור החודשי
  • עייפות
  • נרגנות
  • פציעות תכופות
  • בעיות חברתיות ובידוד
  • מוות (במקרים קיצוניים).

כיצד ניתן לשנות את המצב?

שינוי נקודת המבט לכיוון מאוזן יותר עשוי להיות מאתגר, שכן פעילות גופנית מזוהה בדרך כלל עם פעילות בריאה המובילה ליתרונות פיסיים, נפשיים ורגשיים, ונתפסת כתכונות ראויות להערצה דוגמת משמעת, אומץ, הקרבה ועבודה קשה. הבעיה מתחילה כאשר הקווים מיטשטשים בין יתרונות אלו לבין הפרעה.

ניתן לשוב אל האיזון ולצאת מאזור הסכנה באמצעות נקיטה בגישה שונה:

ייעוץ – ניתן להתייעץ עם מאמן, חבר, או יועץ על המצב ולגלות אם אכן מדובר בפעילות גופנית קיצונית. אימון קוגנטיבי התנהגותי ישנה אצל האישה את נקודת המבט שלה לגבי הדימוי הגופני השגוי, והיא תרכוש כלים להבין ולראות את עצמה כפי שהיא באמת ולא מתוך "מראה" מעוותת המבוססת על חשיבה שאינה בריאה המובילה אותה להתנהגויות הרסניות.

שינוי – יש לשנות את הדגשי האימונים ולהבין כי אימונים איכותיים טובים יותר מאימונים מופרזים.

לא "להתקפל" – גם אם פתאום מתפנה זמן, אין להשקיע אותו בתוספת אימונים, גם אם האישה מתגעגעת לפעילות הגופנית.

עיסוקים אחרים – בין אם מדובר בהקדשת יותר זמן למשפחה, לזוגיות או לתחביב, ניתן להציב מטרות חדשות בתחומי חיים אחרים. מעל לכל, מומלץ למצוא את הדרכים ליהנות משגרת האימונים המאוזנת. במילים אחרות, הפעילות הגופנית צריכה להתלוות לחיים, במקום לוותר על החיים לטובת האימונים.

גישה בריאה יותר  – מומלץ לעבוד עם מאמן ולהגדיר לוח זמנים שבועי הכולל ימי מנוחה ואימונים קלים בעוצמתם. לוח הזמנים החדש צריך להתבטא במגבלות על הפעילות הגופנית.

אולי תרצו לקרוא עוד?

פעילות גופנית לנשים

ריצות שטח – trail.co.il

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: