מתי להגיע לחדר לידה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מתי להגיע לחדר לידה? נשים רבות, במיוחד אלה אשר נמצאות בהריון ראשון ועדיין לא חוו צירים, לא ממש יודעות מהם הסימנים המבשרים על לידה ומתי עליהן להגיע לבית החולים.

ישנם סימנים ברורים מאוד שכאשר הם מגיעים, כל אישה יודעת שזהו הזמן להגיע לחדר הלידה. הסימנים יכולים להיות צירים ברורים מאוד שיכולים ממש "לשתק" את הגוף מכל פעילות אחרת, ירידת מים בכמות גדולה, דימום בלתי פוסק וכמובן כאשר התינוק כבר יצא החוצה בלידה שהתרחשה מחוץ לבית החולים.

לצד הסימנים הברורים האלה יש סימנים שמשאירים את הנשים בסימני שאלה רבים לגבי הנסיעה לחדר הלידה- כן או לא. הסימנים האלה יכולים להיות צירים מדומים, יציאה של מים בכמויות מזעריות, הפרשות מוזרות מהנרתיק ועוד. כל הסימנים הלא מוחלטים האלה משאירים את הנשים מבולבלות, ופעמים רבות הן מגיעות לבתי החולים מבלי שיהיו סימני לידה ושבות לביתן.

כדי לעשות סדר בבלגן וכדי לעזור לך לדעת מתי באמת צריך להגיע לחדר הלידה, ריכזנו כאן עבורך את כל הסימנים המבשרים על הלידה המיוחלת.

צירי לידה אמיתיים

כאשר את חשה כאבים שרק הולכים ומתגברים, עד שנהיים חזקים מאוד, אלו בהחלט צירי לידה. הצירים כואבים מאוד, נעשים תדירים יותר ויותר, סדירים וממושכים. אפשר לומר שרובן המוחלט של הנשים לא יכולות לחשוב על שום דבר אחר ברגע שהן חוות ציר.

כאשר מופיעים צירים סימן שהלידה מתקרבת ובאה וזאת סיבה נהדרת לנסוע לבית החולים כדי ללדת. גם כאשר את מבחינה בהפרשה דמית או מימית מהנרתיק והיא מתלווה לצירים, עלייך להגיע לחדר הלידה.

ירידת מים

במקרים אשר ישנה ירידת מים בכמות גדולה או שהיא קורית על פני זמן ממושך, מדובר בירידת מים שמצריכה הגעה לבית החולים לצורך בדיקת כמות המים שנשארה (מיעוט מי שפיר או היעדר מי שפיר) ובדיקה של העובר.

ירידת מים אינה בהכרח מלווה בצירים אלא הם מתפתחים כעבור כמה שעות. אם לא מאבחנים את ירידת המים בזמן עלול להיות מצב של זיהום מי השפיר אשר יכול לגרום לזיהום אימהי ועוברי כאחד.

דימום והפרשות

ישנם שני סוגים של דימומים והפרשות שעשויים להופיע לפני שמתרחשת לידה פעילה. סוג אחד של הפרשות שמלוות בדימום קל הוא תערובת של ריר ודם שמראה כי פקק הרירית יצא החוצה והוא סימן של תחילת לידה פעילה.

יכול להיות שכעבור כמה שעות מפקיעת הפקק יגיעו צירי הלידה ויכול להיות שיעבור אפילו שבוע שלם עד הלידה. לכן, לא כדאי למהר ולהגיע לחדר לידה, אלא מומלץ להמתין בבית ולראות מתי מופיעים צירים. פקיעת פקק הרירית אינה דבר מסוכן ואין צורך לחשוש.

סוג שני של דימומים הוא דימום טרי שדומה לדימום בזמן הווסת. כאשר מופיע דימום כזה רצוי לנסוע לחדר הלידה כמה שיותר מהר מכיוון שהוא מראה שמתרחשים דברים דחופים בתוך הרחם. למעשה, כל דימום וגינאלי אשר מופיע לקראת הלידה הוא סימן שצריך להגיע לבית החולים.

כאבים

נשים רבות חשות בסוף ההריון כאבים באזור שמתחת לקשת הצלעות. זוהי תגובה של עצמות הצלעות לשינויים שהגוף עובר במהלך ההריון מבחינה הורמונלית. כאבים אלו הם בהחלט מציקים ולא נעימים, אך יחד עם זאת הם לא מבשרים על לידה ואין צורך להגיע לבית החולים.

אבל אם בנוסף לכאבים מתחת לקשת הצלעות את סובלת מכאבי ראש חזקים, מלחץ דם גבוה ומטשטוש הראייה, כדאי מאוד שתגיעי לבית החולים על מנת שיבדקו אותך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: