למה נוגדי חמצון חשובים לבריאותה של האישה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

למה נוגדי חמצון חשובים לבריאותה של האישה?נוגדי חמצון הם חומרים טבעיים, שעשויים למנוע או לעכב סוגים מסוימים של נזק לתאים. תזונה עשירה בירקות ופירות, היא מקור טוב לנוגדי חמצון, שנמצאו כחשובים לבריאות. עם זאת, המחקר לא הראה כי תוספי מזון אשר עשירים בנוגדי חמצון מועילים במניעת מחלות.

נוגדי חמצון כוללים ויטמין C ו- E, סלניום, וקרוטנואידים, כגון בטא-קרוטן, ליקופן, לוטאין, וזאקסנטין.

המחקר ממשיך לבחון את חשיבותם של נוגדי החמצון כמגנים אפשריים נגד סרטן, מחלות לב ומחלות אחרות כולל אכילת תבלינים, עשבי תיבול ותה, פירות, ירקות וחומרים נוגדי חמצון בשמן זית כתית. תוצאות המחקרים שנעשו לאחרונה אינם תומכים בתוספים של נוגדי חמצון, אך רשויות הבריאות ממשיכות למצוא יתרונות בצריכה גבוהה של פירות וירקות.

רדיקלים חופשיים ונוגדי חמצון

רדיקלים חופשיים הם מולקולות מאוד לא יציבות שנוצרות באופן טבעי בעת פעילות גופנית וכאשר הגוף ממיר מזון לאנרגיה. הגוף יכול גם להיות חשוף לרדיקלים חופשיים ממגוון רחב של מקורות סביבתיים, כגון עשן סיגריות, זיהום אוויר ואור שמש.

רדיקלים חופשיים יכולים לגרום "לסטרס חמצוני," תהליך שעלול לגרום לנזק לתאים. סטרס חמצוני נחשב כבעל תפקיד במגוון רחב של מחלות, כולל סרטן, מחלות לב וכלי דם, סוכרת, מחלת אלצהיימר, מחלת פרקינסון, ומחלות עיניים כגון קטרקט וניוון מקולרי הקשור לגיל.

מולקולות נוגדת חמצון הוכחו כמנטרלות סטרס חמצוני בניסויי מעבדה (לדוגמא, בתאים או במחקרים בבעלי חיים). עם זאת, ישנו דיון אשר דן בשאלה האם לצרוך כמויות גדולות של נוגדי חמצון בצורת תוסף בכדי לקבל יתרונות בריאותיים. ישנו חשש כי תוספי מזון אשר מכילים נוגדי חמצון רבים במינונים מוגזמים עלולים להזיק. ירקות ופירות הם מזון בריא ומהווים מקורות עשירים של נוגדי חמצון. מדיניות ממשלת ארה"ב הרשמית קוראת לאנשים לאכול יותר ירקות ופירות.

השפעתם של נוגדי החמצון על הבריאות

חשיבות נוגדי החמצון הובאה לידיעת ציבור בשנת 1990, כאשר המדענים החלו להבין שהנזק של הרדיקלים החופשיים מעורב בשלבים מוקדמים של טרשת עורקים וסתימת עורקי הלב ועלולים לתרום לסרטן, אובדן ראייה, וכן שורה של מצבים כרוניים אחרים.

מספר מחקרים הראו כי אנשים עם צריכה נמוכה של פירות וירקות עשירים בנוגדי חמצון היו בסיכון גבוה יותר להתפתחות תנאים כרוניים מאשר אנשים שאכלו הרבה פירות וירקות.

המחקר על נוגדי חמצון נמצא עדיין בחיתוליו. אולם מחקרים אפידמיולוגיים (מחקרים על אוכלוסיות גדולות שמנסות לקשר בין מחלה באוכלוסייה עם סיבה) מראים כי תזונה עשירה במזונות עם רמות גבוהות של חומרים נוגדי חמצון קשורה לאריכות ימים ובריאות טובה. קיימת הסכמה רחבה ממחקרים רבים שתזונה עתירת פירות וירקות מפחיתה את הסיכון למחלת לב וכלי דם וסוגים מסוימים של סרטן.

חשיבות נוגדי החמצון בהריון

בזמן ההריון גדלות הדרישות מהאם לספק תזונה נאותה לעובר הגדל. עלול להיווצר בזמן התפתחות השליה סטרס חמצוני, אשר עלול אף להתגבר כאשר האספקה ​​של חומרים מזינים נוגדי חמצון מוגבלת, ולהתרחש אף במחזור הדם האימהי ולהוביל לתוצאות הריון שליליות.

מעבר לכך, מחקר נוסף וידע רב יותר לגבי נוגדי חמצון חשוב במיוחד בכל הקשור לרעלת הריון והגבלה בגדילת העובר, שבו המתח החמצוני הוא מרכיב עיקרי באטיולוגיה של תנאים אלה.

רק על ידי הבנה מלאה של הדרישות לחומרים מזינים במהלך ההריון יהיה אפשר להעריך את השימוש הפוטנציאלי בתוספי מזון נוגדי חמצון כדרך למניעת תוצאות הריון פתולוגי. עם זאת, כאמור, יש לזכור כי ניתן להשיג נוגדי חמצון וחומרים מזינים אחרים באמצעות תזונה בריאה, כך שלא יהיה צורך בתוספים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: