האם לק מסוכן לבריאות?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

האם לק מסוכן לבריאות?גברים ונשים רבים נמצאים במרדף מתמיד אחר טיפוח ויופי עד כך כך שהם מזניחים ומתעלמים מהאפשרות שמוצרי הטיפוח עשויים להכיל חומרים מזיקים. מוצרים אלה מורכבים לעיתים קרובות מכימיקלים מסוכנים. מחקר חדש שנערך על ידי צוות חוקרים מאוניברסיטת דיוק ופורסם על ידי ארגון הסביבה האמריקאי מצא כי חומרים כימיים רעילים כמו TPHP מצויים בלק ומשמשים לייצור פלסטיק.

לטענת החוקרים, לקים בדומה למוצרי טיפוח אחרים אשר מכילים חומרים מזיקים ורעילים, נמכרים בקלות רבה לנערות ונשים, ברחבי העולם. חומרים אלה הרסניים ויכולים לשבש את הפעילות האנדוקרינית בגוף משום שהגוף סופג ביתר קלות את החומרים.

ממצאי המחקר

בניסוי הראשון לקח צוות המחקר דגימות מעשרה מוצרים שונים במטרה לאתר את החומר TPHP, שמעניק ללק גמישות ועמידות. בשמונה מתוך עשרת הדגימות נמצא החומר הרעיל.

בניסוי שני, צוות המחקר בדק 26 דגימות שתן ממתנדבות. ב-24 מקרים נמצאו רמות גבוהות של תוצרים מטאבוליים בתגובה לחילוף החומרים של החומר TPHP כמספר שעות לאחר צביעת הציפורניים. בנוסף, נמצא כי רמותיו של DPHP בכל המשתתפות צמחו שבעתיים לאחר 10 עד 14 שעות.

החומר הנוכחי משמש כתחליף לחומרים אחרים שגם להם יש תכונות שעשויות להזיק  למערכת הרבייה ולפעילות האנדוקרינית בגוף. עם זאת, לא ברור עם התחלופה הנוכחית טובה יותר מהקודמת. קיימות ראיות המצביעות על כך שTPHP משפיע על וויסות ההורמונים, חילוף החומרים, מערכת הרבייה וההתפתחות. במחקר נוסף אף נמצא כי החומר נקשר להשמנה.

הדאגה כעת נעוצה בעובדה שלא ניתן לשלוט במספר כה רב של נשים שנחשפות לחומר בלק, אולם התפקיד הגדול המונח על כתפיהם של ארגונים להגנה על הסביבה והבריאות ברחבי העולם הוא ליידע ולהגביר את המודעות בדבר הסיכונים הבריאותיים. כמו כן, עם פרסום המידע והממצאים החדשים ניתן יהיה בעתיד לתור אחר פתרונות חדשים ובטוחים יותר שיוצעו לנשים.

במקביל למחקר שנעשה בלקים, חוקרים מאוניברסיטת מיזורי בארצות הברית ביצעו מחקרים זהים במוצרים ותכשירים אחרים ומצאו כי החומר הזה מסתתר בבישום, באיפור, קרמים ומוצרים לטיפוח השיער.

חומרים מזיקים

טריפניל פוספט הוא חומר כימי המשמש אותנו בייצור הפלסטיק כדי לשפר את הגמישות ומשמש אף כמעכב בעירה. בקומץ מחקרים שנעשו בבעלי חיים ובאורגניזמים אחרים נמצא כי חומר זה יכול לשבש את הפעילות האנדוקרינית ובכך לשבש את פעילות ההורמונים בפרט. שימוש בחומר זה עלול להשפיע על תפקודה התקין של מערכת הרבייה וחילוף החומרים של השומנים בגוף.

במספר מחקרים אפידמיולוגיים שנערכו בבני אדם נמצא מתאם בין TPHP והירידה בספירת הזרע. כידוע החומר נספג במהירות לתוך מערכות פנימיות בגוף ומסולק על ידי השתן.

החוקרים זיהו חומרים נוספים כמו טולואן ופורמאלדיהייד. טולואן הוא חמור נפוץ שמעניק ללק גימור חלק על פני הציפורן ושומר על הפיגמנטים בבקבוק, אולם יכול להשפיע על מערכת העצבים המרכזית ולגרום נזק למערכת הרבייה. השימוש העיקרי שלו הוא תוסף בבנזין.

פורמלדהיד, הוא  חומר מסרטן ידוע, ומסייע להתקשות הציפורניים והחיטוי. החשיפה לכל החומרים מגבירה את הסיכון לפגיעה בגוף ולתחלואה במחלות מסוכנות.

האם שימוש בלק ג'ל בטוח יותר?

בשנים האחרונות גבר השימוש בלק ג'ל שמבתצע בסלוני היופי ומציע לנשים תחלופה עמידה וממושכת למראה אסטתי יותר הנשמר לתקופה ממושכת. רשימה ארוכה של מולקולות המצוייות בג'ל מעניקות למוצר עמידות וגמישות.

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי המנורות שמשמשות את הנשים לאחר מריחת הג'ל פולטות קרינה ועשויות לגרום נזק ל-DNA. פגיעה זו יכולה לגרום לסרטן ולזרז את התהליך ההזדקות של העור.

ראו גם:
טיפולים להסרת המנגיומות שרי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: