טמפון להגנת נשים מפני איידס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טמפון להגנה מאיידסחוקרים באוניברסיטת וושינגטון פיתחו טמפון חדש הממיס סיבים במהירות והמשחרר תרופה מקומית להגנה ומניעת נשים מפני הידבקות באיידס. הטמפון החדש מכיל סיבי משי המתפזרים בתוך שש דקות מרגע המגע עם לחות הנרתיק. סיבים אלו מספקים את המינון הדרוש להגנה מקסימאלית מפני איידס לפני מגע מיני.

יעילות הטמפון החדש

שיטה זו יעילה ודיסקרטית יותר, ונועדה לסייע לנשים להגן על עצמן מפני הידבקות בנגיף באמצעות החדרת החומר התרופתי לתוך הנרתיק לפני קיום יחסי מין. פתרון זה יעיל יותר משימוש בקונדום, היות ולא קיימת סכנת קריעה או דליפה.

אפקטיביות התרופה המקומית נגד איידס, אותה מכיל הטמפון החדש, תלויה באופן חלקי במינונים שצריכים להיות גבוהים מספיק ולהשתחרר במהירות. צוות החוקרים השיג טעינת תרופה גבוהה יותר בחומר, בכמות המספקת הגנה מועילה.

תהליך ההגנה

המחקר החדש נערך בהשראת המחקר של קים וודרו, פרופסור להנדסת ביוטכנולוגיה, שמצאה כי סחרור חשמלי של בד הטמפון יכול להיות מומס כדי לשחרר תרופות. טמפונים מיוצרים בתהליך שנקרא electrospinning (סחרור חשמלי), הזהה לקנה המידה של סחרור קלאסי של חוט מצמר.

קמרון בל, מראשי צוות המחקר, מסביר כי המטרה היתה לייצר מוצר חדש המתמוסס בתוך מספר דקות, על מנת לשמור על מידת ספונטניות מסוימת במהלך קיום יחסי המין. לדבריו, תהליך זה הופך את הנוזל לסיבים עדינים ביותר, הניתנים למדידה בקנה מידה מייקרו או אפילו בקנה מידה ננומטרי, ומולקולות גדולות או מורכבות מתאימות במיוחד לתהליך.

קיים מגוון נרחב של תרופות מניעה מקומיות נוגדות איידס, והחוקרים מדווחים כי הם בודקים כעת את היעילות של חלק מהן. הם סבורים כי לטמפון החדש יש את הפלטפורמה הטכנולוגית של סיבים המפותחים לתוך בדים רפואיים רב תכליתיים העוסקים בו זמנית באתגרים הקשורים ליעילות ביולוגית והעדפות המשתמשים. הטמפון יכול להיות מוכנס באמצעות מוליך קרטון כמו בטמפונים רגילים, אך הוא נבדל מעט מהטמפונים הרגילים, על מנת שלא להתבלבל עם היגיינת וסת, שכן החומר אינו אמור לספוג דם.

למה להשתמש בטמפונים נמסים במקום בתרופות לבליעה?

לדברי החוקרים, נשים שנמצאות בסיכון גבוה לאיידס, מבקשות שיטות זולות ונוחות כדי להגן על עצמן. בעוד שאכן קיימות תרופות נוגדות איידס, נטילת גלולה מידי יום יכולה להיות קשה לזכירה ויקרה לתחזוקה. וזוהי רק ההתחלה. צוות המחקר הטכנולוגי החדש פתח את הדלת לשיטות טיפול פוטנציאליות נוספות, הכוללות טבעת בנרתיק המספקת הגנה לטווח הארוך ועשויה מאותו סוג סיבים.

למרות שאכן מדובר בחדשות טובות עבור נשים, מדובר במחקר ראשוני מסוגו ותהליך השלמת הפיתוח עשוי לארוך עוד עשר שנים, שכן נדרשים מחקרים קליניים על בני אדם, ותהליך בדיקה ואישור של ה-FDA. "החלום שלנו" אומר בל "הוא ליצור מוצר בו יכולות נשים להשתמש כדי להגן על עצמן מפני הידבקות באיידס, מניעת זיהומים אחרים המועברים באמצעות מגע מיני כגון הרפס, והגנה מפני הריונות שאינם רצויים". המחקר פורסם בכתב העת Antimicrobial Agents and Chemotherapy.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן