הנחיות לטיפול ולמעקב ביתר לחץ דם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הנחיות לטיפול בלחץ דםלחץ דם גבוה נחשב לגורם סיכון משמעותי מאוד ברפואה המודרנית. בשל סיבות שונות ומגוונות, חלק גדול מהאוכלוסייה הכללית סובל כיום מלחץ דם גבוה. בין היתר הדבר נובע ממחסור בפעילות גופנית מספקת, תזונה שאיננה בריאה וכוללת יותר מידי שומן וכולסטרול וסיבות נוספות.

מחקרים רפואיים מגלים שחלק גדול מהאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה כלל אינם מודעים לכך. גילוי מוקדם של הבעיה יכול לא רק להציל חיים, אלא גם למנוע מראש את התפתחותם של בעיות בלב, בכלי הדם ועוד. במאמר נתייחס למספר הנחיות בעניין יתר לחץ , אשר עולות מהן כמה עובדות חשובות ומעניינות.

היקף הבעיה

לפני שנרחיב מעט יותר אודות ההנחיות שיצאו בשנת 2013, כדאי לדעת שבעיית לחץ הדם הגבוה בימינו נחשבת לבעיה חמורה מאוד. בעיה זו הינה זרז להתפתחות בעיות חמורות שפוגעות באיכות החיים של האדם עד כדי סיכון חיים בשל התקפי לב, שבץ מוחי וכיוצא באלה. בנוסף, מדובר על הגדלה עצומה בהיקף ההוצאה הלאומית על בריאות.

הטענה שהדבר נובע מעליה משמעותית בתוחלת החיים נכונה רק בחלקה. גם לסגנון החיים המודרני חלק גדול בכך ובאופן מפתיע, סגנון חיים בריא יותר איננו מאומץ עדיין על ידי חלקים גדולים של הציבור בארץ ובארצות המתועשות בכלל.

על פי הערכות החברה ליתר לחץ גם בישראל, כמיליון (!) ישראלים, לא פחות, סובלים כיום מלחץ דם בלתי תקין. נתון זה לבדו מעורר אי נוחות רבה. נתון זה, במקביל למחקרים נוספים, מראה שרבים מהסובלים מהבעיה הינם אנשים צעירים, יחסית. מדובר, ללא ספק, בבעיה שאסור לזלזל בה.

בדיקות ביתיות

רופאים תמימי דעים בחשיבות של קיום בדיקות תקופתיות. הדבר חשוב הן למטרות אבחון ראשוני והן למטרות ניהול של התנהגות נכונה, קבלת טיפול תרופתי, מניעת החמרה ויצירת שיפור.

ישנה חשיבות רבה לבדיקות בסביבה הביתית. בדיקות כאלה, לעומת הבדיקות המקובלות במרפאות השונות, מאפשרות קבלת תמונת מצב טובה ועדכנית יותר. הדבר נובע לא רק מהיכולת לבצע בדיקות לאורך כל שעות היממה. הדבר מונע גם את קיום התופעה של קבלת תוצאות לא מהימנות.

נמצא שאנשים רבים חווים שינויים בלחץ דם רק משום נוכחותם של צוותי רפואה ורופאים. מכיוון שההשפעה אינה ברורה, לעיתים מעלה את לחץ הדם ולעיתים מפחיתה אותו, אבחון המצב האמיתי עשוי להיות מוטה.

בין ההמלצות, אם כן, ניתן לראות את חשיבות ביצוע הבדיקות הביתיות. קיימים כיום מכשירי מדידה ביתיים איכותיים, כאשר את חלקם ניתן לרכוש באמצעות קופות החולים. ניהול מעקב ביתי, על פי הנחיות הרופא, יביא לשיפור האבחון ולכן – לשיפור הטיפול.

חשיבות השילוב

המלצה חשובה נוספת, מלבד הבדיקות שנעשות בבית קשורה בשינוי הרכב התרופות המומלץ. כדי לטפל באופן טוב ויעיל בלחץ הדם יש להתאים את התרופה לבעיה שגורמת ללחץ דם גבוה. לכן, לא מפתיע לגלות שישנם סוגים שונים של תרופות כגון תרופות חוסמות בטא, תרופות משתנות, תרופות ממשפחת חוסמי הסידן ועוד.

עד כה, ההמלצה הייתה ליטול תרופה אחת, על פי המלצת הרופא. ההמלצות החדשות משנות את התמונה. טיפול משולב, המותאם מנטילת שתי משפחות שונות של תרופות יביא לשיפור מצבו של החולה בצורה הטובה משמעותית מהמצב כיום. הדבר נובע מהגנה מפני כמה סוגים של מחלות שהן תוצאה של לחץ דם בלתי תקין.

הכל מתחיל במספרים

לפני סיום נציין עובדה חשובה נוספת. לחץ הדם נמדד, כידוע, בשני מספרים שמהווים אינדיקציה למצב הלחץ הסיסטולי והדיאסטולי. לאור מחקרים עדכניים הנטייה כיום היא לראות גם לחץ דם גבולי ככזה שמצריך התייחסות רצינית. כך, טיפול והמלצות התנהגותיות יינתנו גם לאנשים שנחשבו עד כה לבריאים מבחינת לחץ הדם.

ראו גם:

מכשיר רספירייט (RESPERATE) להורדת לחץ דם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: