הפרשות מהנרתיק בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרשות מהנרתיק בזמן הריון

הפרשות מהנרתיק בזמן הריוןהפרשות מוגברות מהנרתיק הן תופעה שכיחה מאוד בהיריון ובדרך כלל אין בהן כדי לעורר את החשד לבעיה רפואית או בריאותית.

לרוב, ההפרשות המוגברות מאופיינות בדלילות, צלילות ואינן מלוות בריח חריף במיוחד. עם זאת, במקרים מסוימים מדובר בהפרשות מסוג שונה שיכולות להעיד על קיום של בעיות מסוגים שונים עליהן נפרט במאמר שלפניכם.

מה הם הגורמים להפרשות מהנרתיק במהלך ההיריון?

חלק ניכר מההפרשות במהלך ההיריון אינן שונות במאום מההפרשות הנרתיקיות שיכולות להופיע גם שלא במהלך ההיריון. עם זאת, בדרך כלל במהלך ההיריון ההפרשות שמקורן בגורמים שלאו דווקא קשורים להיריון חמורות יותר בהשוואה לאותן ההפרשות המופיעות שלא במהלך ההיריון. בין היתר ההפרשות יכולות להיות תוצאה של הגורמים הבאים:

  • הדבקה בחיידק ההמופילוס וגינליס, שגורם להפרשות מימיות המדיפות ריח לא נעים.
  • דלקת צוואר הרחם שיכולה להיות תוצאה של הידבקות בכלמידיה או של זיהום בחיידקי מעיים שונים כמו לדוגמה אי קולי, קלבסיילה ועוד. דלקת בצוואר הרחם לרוב מלווה בהפרשה דמית ובכאבי בטן ואגן.
  • זיהום של פטריית הקנדידה שגורמת להפרשה לבנה וסמיכה המזכירה במראה שלה גבינת קוטג'.
  • טריכומונס וגינליס הוא חיידק נוסף שעלול לגרום להופעת הפרשה מוגברת בצבע ירוק צהבהב בעלת מרקם של קצף וריח לא נעים מהנרתיק.
  • במקרים מסוימים ההפרשה יכולה להוות עדות לירידת מי שפיר וכמובן שבמקרים האלו ההפרשה מחייבת הגעה לחדר מיון בדחיפות האפשרית.

מה הם התסמינים של הפרשות בנרתיק במהלך ההיריון?

התסמינים של ההפרשות משתנים בהתאם למקור ההפרשה. כפי שציינו, ההפרשות השגרתיות הן צלולות או חלביות ומתאפיינות בדלילות ובהיעדר ריח. לעומת זאת, הפרשות אחרות יכולות להיות סמיכות מאוד, בעלות מרקם של קצף או גבינה עם גושים, בעלות ריח חריף ולא נעים, בגוון לבן מאוד או צהבהב ירוק ועוד.

כמו כן, ההפרשות השונות ילוו בתסמינים נוספים בהתאם למקור ההפרשה כשבין היתר מדובר על צריבה בזמן מתן שתן או קיום יחסי מין, קושי בהתאפקות במתן שתן, כאבי מותניים, כאבי אגן, כאבים בשיפולי הבטן ועוד.

כיצד ניתן לאבחן את המקור להפרשות בזמן ההיריון?

האבחון של ההפרשות מתבצע אצל רופא הנשים או בחדר המיון בהתאם לתסמינים עליהם מדווחת המטופלת ובהתאם לממצאים שעולים מבדיקות התרבית או האבחון השונות המבוצעות להפרשות.

כדאי גם כן לדעת כי חברת טבע השיקה שתי בדיקות ביתיות בעזרתן ניתן לברר את הגורם להפרשה גם מבלי לגשת לרופא:

  • ויטסט – פדים שמסוגלים לאבחן שינויים מסוימים ברמת החומציות של ההפרשות מהנרתיק במהלך ההיריון שיש בהן כדי להעיד על קיום של דלקת חיידקית. במידה ועל פס הגילוי שמוטבע על הפד מופיע כתם ירוק או כתם כחול, סימן שרמת החומציות בנרתיק גבוהה באופן לא תקין ושיש לגשת לרופא הנשים לבדיקה.
  • מיטסט – ערכה נוספת הכוללים פדים אבחוניים שמיועדים לזהות האם ההפרשה מכילה מי שפיר או לא. שתי הערכות ניתנות לרכישה ללא מרשם רופא.

מתי זה מסוכן?

ההפרשות הנרתיקיות מסוכנות רק במקרים בהם המקור להפרשה הוא בזיהום או במקרים בהם מדובר על הפרשה שמקורה בירידת מי השפיר. במידה ומדובר על זיהום, הרי שקיימת סכנה לכך שהזיהום יתפשט ויערב את השלייה ובמידה ומדובר על מי שפיר, הרי שישנו צורך לפנות בדחיפות לחדר מיון על מנת להתחיל את ההכנות ללידה.

במידה ומדובר על זיהום חיידקי בדרך הטיפול יתבסס על מתן סוגים שונים של אנטיביוטיקה המותרים לשימוש בזמן ההיריון. סוג האנטיביוטיקה משתנה בהתאם לסוג החיידק שגרם לזיהום באופן ספציפי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: