החלמה והתאוששות אחרי ניתוח קיסרי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

החלמה והתאוששות אחרי ניתוח קיסרילמרות שמדובר בניתוח נפוץ מאד, ובמיוחד בעשורים האחרונים, ההחלמה מניתוח קיסרי נחשבת לממושכת יחסית ומצריכה לא מעט סבלנות מצידה של היולדת וגם מסביבתה הקרובה.

באופן טבעי, וגם בלידה רגילה, מומלץ לאישה, לאחר שילדה, לנוח מספר שבועות ולו כדי להסתגל למציאות החדשה ולאפשר לגופה להתחזק, להתאושש ולחזור לעצמו לאט לאט. הדבר נכון עוד יותר, כשמדובר בהחלמה מניתוח קיסרי.

נשים, שחוו הליך שכזה, מספרות על תופעות שונות, שהופיעו לאחר הלידה, פיזיולוגיות ונפשיות כאחד, הקשורות לניתוח עצמו וגם לחוויית הלידה כולה (ולכן, בחלקן, משותפות גם לנשים שילדו בלידה נרתיקית).

ההתאוששות מהניתוח

נשים, לאחר ניתוח קיסרי, נוהגות לשהות בחדר ההתאוששות במשך שעתיים עד שלוש, עד שפגה ההרדמה. בשעות אלו הן אינן חשוב כאב, שכן נמצאות תחת השפעת משככי הכאבים. יחד עם תחושת האופוריה של הלידה והצפת ההורמונים, הן מרגישות טוב בדרך כלל, אולם במקרים מסוימים עשויות להופיע תוספות שונות, שכדאי לקחת בחשבון.

בחילה לאחר ניתוח היא תופעה נפוצה ובמידה והיא חזקה מאד כדי לפנות אל המרדים כדי לקבל פראמין נגד בחילות. רעידות בגוף וצמרמורות חזקות גם הן עשויות להופיע וגם תחושה של גדר, הנחשבת לאחת מתופעות הלוואי הנפוצות של ההרדמה.

במהלך תקופת האשפוז, שלאחר הניתוח, עשויים להופיע כאבים במקום הצלקת. הפעלת שרירי הבטן עשויה להיות מלווה בכאב, ובעיקר בפעולות שונות, הדורשות שימוש בהם, הליכה וגם קימה מהמיטה.

לאחר הניתוח המעיים זקוקים לתקופת התאקלמות קצרה ותיתכן עצירות במשך מספר ימים. במידה ועד יום השחרור לא תהיה יציאה, תינתן תרופה משלשלת המובילה להקלה רבה. גם כאבי גב, כתוצאה מחולשת שרירי הבטן, נפוצים מאד לאחר הניתוח ועיסוי בכך יכול לסייע בכך.

התכווצויות של הרחם, ובמיוחד בזמן ההנקה, עשויות לגרום לכאב רב, ופעמים רבות כזה המזכיר צירי לידה. במקרים כאלה, מומלץ לקחת אקמול או אופטלגין ולפחות חצי שעה לפני ההנקה. תחושת דכדוך נפוצה גם היא, כזו המלווה בבכי ובעצבות. במקרים כאלה, ובמידה והתחושה איננה חולפת בתוך מספר ימים, כדאי לפנות לרופא להתייעצות.

החזרה הביתה

לאחר השחרור מבית החולים, צפויה לאישה תקופה מאתגרת ולא פשוטה. ישנן כמה תופעות, העשויות להופיע במהלך תקופה זו, כמו דימום מהנרתיק, למשל, הנמשך במשך כמה שבועות.

בשל הצלקת במקום, שכיבה על הבטן עשויה להיות פחות נוחה ונעימה ואפשר להיעזר בכרית לצורך הקלה. ייתכן חוסר תחושה באזורים שונים בגוף, ובמיוחד בפלג הגוף התחתון, דבר הקורה פעמים רבות בעקבות ההרדמה. חוסר תחושה באזור הצלקת, בעור שסביבה, צפוי שיישאר לתמיד, בשל פגיעה בעצבים שבמקום.

בטווח הארוך, כחלק מההחלמה מהניתוח הקיסרי, הופכת צלקת הניתוח לפחות ופחות נראית לעין וגם פחות מורגשת. שרירי הבטן מתחזקים לאט לאט ובתוך תקופה של 6 שבועות מהניתוח, אפשר לחזור באופן הדרגתי לפעילות גופנית.

לאורך כל התקופה מומלץ, ולו לשם ההתאוששות הנפשית התקינה, לפנות לגורמים קרובים שסומכים עליהם או לגורמים מקצועיים כדי לקבל תמיכה רגשית. יועצת הנקה מוסמכת יכולה לעזור בכל הקשור להנקה ובטיפת חלב אפשר לקבל תמיכה ראויה שיכולה לעזור גם כן.

ההתאוששות הפיזית והנפשית לאחר ניתוח קיסרי מצריכה לא מעט סבלנות. מומלץ שלא לפחד לבקש עזרה ובכל מקרה של תחושה פיזית לא טובה, המלווה גם היא את תקופת ההחלמה, כדאי לפנות לרופא לצורך התייעצות. למרות שישנן לא מעט תופעות הנלוות לתקופת ההחלמה, במקרה של כאבים חזקים שאינם פוחתים או כל תחושה אחרת לא נעימה, סיוע רפואי הוא הפתרון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: