תהליך ההזדקנות של עור הפנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תהליך הזדקנות עור הפניםהגיל משפיע על כל פינה חבויה בגוף. יחד עם החוכמה, הניסיון וההישגים שמגיעים עם ההזדקנות, מתרחשים שינויים המתבטאים במראה החיצוני, כשהפנים נמצאות בחוד החנית.

עשרות שינויים מתחוללים ככל שהגיל מתקדם, וחלקם ברורים ומוכרים וכוללים את התרחבות המצח ונסיגת קו השיער; התארכות קטנה של האוזניים בשל הסחוס הגדל; ושיפולי אף בשל היחלשות רקמת החיבור התומכת בסחוס האף.

עם הגיל, שומן הפנים מאבד נפח והפנים צונחות כלפי מטה, כך שקווי הפנים עלולים לשקוע והעור שהיה חלק ומתוח משתחרר ושוקע. בינתיים, חלקים אחרים של שומן הפנים, במיוחד במחצית התחתונה, נוטים להתדלדל ולהטות את בסיס הסנטר לכיוון הצוואר.

ויש כמובן את הקמטים. אלו הם קמטים עמוקים במצח ובין הגבות הנקראים קמטי הבעה או זעף. הם נובעים מהפעלה קבועה של שרירי הפנים, המתבטאת בסופו של דבר בהופעת קמטים. קפלים אחרים עשויים להיות עמוקים יותר בשל ירידות שומן סביב הפנים. קמטים נוצרים אף בשל נזקי שמש, עישון, וניוון טבעי של העור שאינו שומר יותר על עוביו וגמישותו.

בין גילאי עשרים לארבעים

למרבה הצער, תהליך ההזדקנות המהותי של העור מתחיל מוקדם ומתרחש כבר מאמצע שנות העשרים. ייצור קולגן, שהוא "עמוד השדרה" של העור, פוחת. אלסטין, החומר המאפשר לעור להיצמד חזרה למקומו, מתחיל לאבד את גמישותו.

תאי עור מתים אינם נשפכים במהירות וייצור תאי עור חדשים מתרחש באיטיות. היות וההזדקנות הפנימית רק מתחילה, סימנים אלו אינם נראים עד גיל שלושים, אך חלק מהאנשים עשויים לחוות קמטי קווים דקים, בדרך כלל סביב העיניים. גורמי ההזדקנות הסביבתיים פעילים במהלך עשורים אלו, ומשפיעים באופן משמעותי בהמשך.

גורמים חיצוניים ופנימיים תורמים להתקדמות הזדקנות עור הפנים. רמות קטנות של הורמונים מתחילות להשפיע על העור ולגרום ליובש. קמטוטים מעמיקים, בעיקר סביב העיניים, המצח והפה. העפעפיים התחתונות עלולות לחוות שומן תת עורי, המתבטא ב"שקיות", והעור הופך להיות יותר יבש ופחות גמיש.

גודל נקבוביות העור עשוי לגדול ולהיות מורגש, וסימנים מוקדמים של היצרות הלחיים מתחילים להופיע. הרזיה דרסטית משפיעה על התרופפות עור הפנים, תלוי בסוג העור, בשל אובדן הגמישות. שכבת השומן מתחת לעור מתחילה לרדת, מה שגורם לעור להיות דק ושקוף.

הבחירה להזדקן בחן

גם אם הגנים נהדרים והמראה צעיר בהרבה מהגיל האמיתי, שינויי גיל במראה הפנים הם בלתי נמנעים. שינויים אלו משקפים את השמחות והאתגרים בחיים, וגישה אחת היא פשוט לחגוג את הגיל והמראה כפי שהם.

אך לא כל אדם חש בנוח עם שינויים אלו, וחלק מהאנשים מבקשים לדחות את חגיגת השינויים. מתיחת פנים לשיפור הזדקנות עור הפנים, מסירה באמצעות ניתוח רקמה עודפת, ומרימה עור נפול בחלק התחתון של הפנים. שיטות מתיחות הפנים השתפרו כך שהתוצאות נוטות כיום להעניק מראה טבעי יותר.

טיפולים להזדקנות עור הפנים

מדגם חלק מהצעדים בהם ניתן לנקוט כדי להעניק לפנים מראה צעיר יותר, כולל:

הגנה מפני השמש – הגנה על הפנים מפני השמש היא השיטה הטובה ביותר היחידה לשמירת המראה הצעיר. עיקר הנזק מגיע מקרינת האור, ולכן יש להשתמש בקרם הגנה מגן נגד קרינה, הגורמת לכוויות שמש. יש לחבוש אף כובע רחב שוליים להגנת הפנים.

זריקות בוטולינום טוקסין זריקות אלו משמשות לטיפול בקמטי ההבעה של המצח ובין הגבות. הן עובדות חלקית באמצעות שיתוק השרירים היוצרים קמטי הבעה והתקמטות העור, למרות שחלק מקמטי ההבעה העמוקים אינם יכולים להיעלם. בוטוקס הוא שם המותג המוכר לטיפולים אלו, המאושרים על ידי ה-FDA, וטיפולי רעלי בוטולינום אחרים הם מיוביוק ודיספורט.

טיפולי לייזר – משמשים לשיפור פיגמנטים מסוימים באמצעות חום, אם המטרה היא להיפטר מנמשים וכתמי גיל. טיפול אינפרא אדום משמש לשיפור נימים שבורים בפנים. טיפולים אלו מחדשים את עור הפנים, מסירים את השכבות העליונות, ועימן את הקמטים הנובעים מנזקי שמש וצלקות אקנה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: