אילו בעיות בעור מופיעות בהריון?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בעיות עור בהריון

בעיות עור בהריוןבמהלך תשעת חודשי ההריון עוברים על הגוף הנשי שינויים רבים שקשורים בדרך כלל לשינויים ההורמונאליים הקשורים להריון.

לצד תופעות שכיחות כמו בחילות, הקאות, טחורים וכאבי גב, ישנו גם מגוון רחב של בעיות שונות הבאות לידי ביטוי בעורה של האישה ההרה. כך למשל נשים רבות מדווחות על כך שצבע העור שלהן הפך לוורדרד, בעקבות ההתרחבות של כלי הדם הסמוכים לעור, בקרב נשים רבות העור הופך לשמנוני יותר ובעל מראה תפוח ועוד.

לצד התופעות החיוביות שמספקות לאישה ההרה מראה זוהר או קורן, ישנן גם תופעות עוריות רבות פחות רצויות בהן נדון במאמר שלפניכם.

עלייה ברמת המלנין

המלנין הוא פיגמנט המופרש מתאים הנמצאים בעור הנקראים מלנוציטים. ככל שרמתו גבוהה יותר, כך גוון העור כהה יותר. במהלך ההריון במקרים רבים נוצר פס כהה לאורך הבטן החל מהטבור וכלה בערווה וכן בקרב נשים רבות מתרחשת התכהות של עטרת הפטמה ושל העור באזור איבר המין, בתי השחי ועוד. כמו כן, נשים הרות בעלות שומות מדווחות על שהשומות נוטות להפוך לכהות מהרגיל לאורך ההריון.

העלייה ברמת המלנין בעור קשורה גם לתופעה הנקראת מסכת ההריון הבאה לידי ביטוי בהופעה של כתמים כהים בגוון חום באזור המצח, מסביב לעיניים ועל הלחיים. באופן עקרוני, חשוב להבין כי הרמה הגבוהה של המלנין צפויה לחזור לנורמה לאחר הלידה, אך בכל זאת חשוב להקפיד על מריחה של קרם בעל מקדם הגנה גבוה (שלושים לפחות) במהלך ההריון.

כמו כן, במידה וההיפר פיגמנטציה לא חולפת מספר שבועות לאחר הלידה, חשוב לדווח על כך לרופא המטפל (כיום ניתן למצוא בקלות בכל בית מרקחת תכשירים שונים ומגוונים להבהרת העור).

הרחבה של כלי דם הסמוכים לעור

במהלך ההריון עלולים להופיע כלי דם בצורת עכביש באזורים שונים בגוף. התופעה מתרחשת משום שבמהלך ההריון אספקת הדם לעור מוגברת ולא אחת אף נוצרים כלי דם חדשים ועדינים ביותר.

אין דרך למנוע את השינויים בכלי הדם במהלך ההריון וכן לא מומלץ להתערב בתהליך טבעי זה. בדרך כלל, לאחר הלידה התופעה הולכת ונעלמת ובכלי הדם שנותרים יציבים גם מספר חודשים לאחר הלידה, ניתן לטפל במגוון רחב של דרכי טיפול.

בין היתר ניתן לטפל בתופעה באמצעות הזרקת חומרים שמביאים לניוון של כלי הדם, באמצעות שימוש בלייזר להמסת כלי הדם ועוד. ללא קשר לשיטת הטיפול, מומלץ לבצע את הטיפול רק מספר חודשים לאחר הלידה.

סימני מתיחה

למרות הגמישות ויכולת ההתרחבות הטבעית הגבוהה של העור האנושי, הרי שבמהלך ההריון העור נדרש לעמוד במתחים יוצאי דופן ולפיכך בעקבות ההתרחבות המהירה והאגרסיבית שלו, נותרים בעור סימני מתיחה, הנקראים בשפה המקצועית striae gravidarun.

סימני המתיחה נשארים יציבים גם לאחר הלידה אך במהלך השנים הם משנים את צבעם מאדום או סגול לגוון כסוף בהיר. סימני המתיחה נוטים להופיע באזור השדיים, בירכיים ובמותניים.

במקרים מסוימים סימני המתיחה יכולים לגרום לגרד ולמעשה בשני אחוז מהנשים ההרות מתפתח גרד טורדני במיוחד. תופעה זו נגרמת בעקבות עלייה בריכוז חומצות המרה במהלך הטרימסטר השלישי להריון.

על מנת להתמודד עם התופעה ניתן לעשות שימוש בקרם לחות עשיר, להימנע משימוש בתכשירי קוסמטיקה, טיפוח ובישום המייבשים את העור ועוד. כך למשל במקום להשתמש בסבון שנוטה לייבש את העור, ניתן לבחור להשתמש בשמן אמבט.

במקרים החמורים ביותר בהם הגרד עקשני וחזק בצורה קשה מנשוא, חשוב לפנות לרופא עור על מנת להתחקות אחר המקור לבעיה ולקבל טיפול.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: