יציבה לקויה בקרב נערות

יציבה לקויה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

יציבה לקויה

יציבה לקויהמאת – מאיר אפל פיזיוטרפיסט

אחת התופעות המוכרות לנו הקשורות לנערות בגילאים 12-16 הינם יציבה לקויה שנובעת עקב התפתחות מהירה של החזה. לא אחת פונות אליי אמהות מודאגות בשאלה: בתי הגיעה לגיל שבו התחיל החזה לצמוח והיא מסתירה אותו בכך שעומדת כפופה כאילו מכנסת ומסתירה את שדייה.

בתחילה, ברצוני להסביר שאין מדובר בבעיה פסיכולוגית כי אם בעיה חברתית, ואם אנו, ההורים, ניתן דגש, נדריך ונסביר לבנותינו שעליהן להימנע מפיתוח תנוחה לקויה, נגרום להן להבין שהכול בעצם תלוי רק בהן.

יציבה כפופה

באו ננסה להיכנס לראש של בת הטיפש-עשרה שחבריה בכיתה נועצים בה מבטים, מצביעים עליה ומלחששים מאחורי גבה את עצם העובדה שהיא הראשונה בכיתה שקנו לה חזייה. ברור שכל הסבר ייתקל באי הסכמה, בבכי ובדחייה שאנחנו ההורים לא מספיק רגישים לתחושותיה של ביתנו.

בכדי למנוע התפתחות של יציבה לקויה, שבמהלך השנים תתבטא גם בכאבי גב, צוואר ושכמות, עלינו לנסות ולחדור לתודעה של ביתנו, להסביר לה שכאשר היא עומדת כפופה היא בעצם מפסידה 2-3 ס"מ מהגובה שלה והלא היום, כולן רוצות להיות גבוהות כמו דוגמניות המסלול.

חשוב להעיר בעדינות ובזהירות מבלי לפגוע ברגשותיה, שחזה הוא חלק ממיניותה, ואין מה להסתיר את מיניותה.

אז מה עושים?

בכדי לפתח יציבת גב עליונה נכונה ולמנוע הופעת כאבי גב, נמליץ לנערה לבצע מספר תרגילים פשוטים לביצוע שתפקידם לחזק את שרירי הגב העליון ובמקביל להעריך את שרירי הכתפיים הקדמיים ושרירי החזה, התרגיל קל לביצוע ומחייב דקות ספורות בלבד, פעמיים עד שלוש ביום.

אופן ביצוע התרגיל: עלייך לשכב על הבטן על המיטה כאשר כתפייך וזרועותייך נמצאים קדימה, מחוץ לקו המיטה. שלבי את כפות ידייך, הניחי אותן מעל עורפך ותני לפלג גופך הקדמי להימשך קדימה, למטה לכיוון הרצפה. כעת הרימי אל פלג גופך הקדמי מעלה, נגד כוח המשיכה ומבלי לנתק את החזה ממשטח המיטה

תרגיל נוסף, מתקדם יותר, באותה תנוחה התחלתית, אולם עם ידיים פשוטות ישר קדימה, פשטי את ידייך והרימי את פלג גופך העליון כלפי מעלה, השהי את הגוף למעלה למשך 5 שניות הניחי לו ליפול מטה ושוב חזרי על התרגיל.

ניתן להקשות בשלב נוסף את התרגיל ע"י אחיזת משקולות קלים של 1-3 ק"ג, ולבצע שוב את התרגיל
.התרגיל צריך להתבצע שלוש פעמים ביום, בסדרות של 10-15 חזרות ובלי לחוש כאב, מתח או רגישות בצוואר, בכתפיים ובשכמות.

האם להעזר ברצועות מחוך?

לא אחת נשאלתי לגבי אותן רצועות מחוך שתפקידן למשוך את הכתפיים אחורנית, תשובתי היא נחרצת, אחת ויחידה לא ולא.
הרצועות הללו אינן מועילות ואף מזיקות, משום שהן גורמות לרפיון שרירי הגב העליון בכך ששרירי הגב העליון לא תומכים ביציבה, אלא נתמכים על רצועות המחוך ובעצם רצועות המחוך גורמות בעקיפין להיחלשות ולהתגברות הנטייה לכפיפה שאותה אנו מעוניינים למנוע בעצם התרגול וההדרכה.

לסיכום, יציבה בריאה, נכונה ויפה תמנע את היווצרותם של כאבי גב, לקויי יציבה וצורך בטיפולים יקרים ומכאיבים בעתיד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן