לקויות שמיעה ואובדן שמיעה בתינוקות וילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

לקויות שמיעה ואובדן שמיעה בתינוקות וילדיםיכולת השמיעה התקינה חיונית ואף קריטית להתפתחות התקינה של מיומנויות התקשורת בגיל צעיר. ילד אחד מכול אלף ילדים סובל מליקוי שמיעה מסוים וישנה חשיבות עליונה לאבחן את הליקוי בשלב כמה שיותר מוקדם בחייו של התינוק וזאת על מנת שניתן יהיה להתחיל בפעולות לשיקום השמיעה ושיפור מיומנויות התקשורת בשלב כמה שיותר מוקדם.

מה הם הגורמים ללקויות שמיעה ואובדן שמיעה בתינוקות וילדים?

ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים שיכולים להוביל ללקויות שמיעה ואובדן שמיעה בתינוקות וילדים. להלן כמה מהם על קצה המזלג:

  • זיהומים חוזרים באוזן התיכונה הוא אחד הגורמים השכיחים ביותר להתפתחות של בעיות שמיעה בילדים.
  • כול מצב שבו עור התוף ניזוק יכול לבוא לידי ביטוי בבעיות שמיעה, אם כתוצאה מהיחשפות לרעש בעוצמה רבה, אם כתוצאה מחדירה של גוף זר וחד לאוזן ואם כתוצאה ממכה חזקה באוזן. ככל שהנזק חמור יותר, כך הפגיעה בשמיעה תהיה חמורה יותר.
  • ישנן מחלות גנטיות רבות שבין התסמינים שלהן ניתן למצוא פגיעה בשמיעה כמו לדוגמה תסמונת USHER מסוג 1F.
  • כל בעיה שתגרום לפגיעה בהולכה התקינה של גלי הקול באוזן התיכונה יכולה לבוא לידי ביטוי בבעיות שמיעה. כך לדוגמה הצטברות עודפת של שעווה יכולה לגרום לפגיעה שמיעה, הצטברות של נוזלים באוזן התיכונה יכולה לגרום לבעיות שמיעה ועוד.
  • במקרים מסוימים הפגיעה בשמיעה נגרמת כתוצאה מזיהום שהתרחש במהלך ההריון.

מה הם התסמינים של לקויות שמיעה ואובדן שמיעה בתינוקות וילדים?

התסמינים של בעיות שמיעה ואובדן שמיעה בתינוקות וילדים משתנים בהתאם לגיל התינוק או הילד ובהתאם למידת החומרה של הבעיה. במקרים מסוימים התסמינים היחידים יבואו לידי ביטוי בעיכוב התפתחות מיומנויות התקשורת או בחוסר תגובתיות לרעשים חזקים אך במקרים מסוימים התסמינים יהיו מגוונים מאוד ויופיעו במערכות פיזיות רבות, בדגש על המקרים בהם החירשות הופיעה כתוצאה מתסמונת גנטית.

במקרים מסוימים, התסמינים יהיו תחומים בגבולות האוזניים בלבד, אך יבואו לידי ביטוי באספקטים נוספים מעבר לבעיות השמיעה עצמן ואז הם יכולים לכלול למשל כאבי אוזניים, סחרחורת, טנטון או חוסר נוחות באוזן.

כיצד מאבחנים לקויות שמיעה ואובדן שמיעה בתינוקות וילדים?

ישנן מספר בדיקות שמיעה שניתן לבצע במכוני שמיעה המתמחים בביצוע בדיקות לתינוקות וילדים, אך ישנם כמה סימנים חשודים שיש לשים לב אליהם כבר בבית. כך לדוגמה תינוק עד גיל שלושה חודשים צריך להגיב בבהלה לצליל חזק ופתאומי, תינוק בין גיל חצי 6-10 חודשים צריך להפנות את ראשו לכוון של הדובר ואילו בין גיל 10-18 חודשים, התינוק צריך כבר להגיב למוזיקה ולהתחיל להגיד את המילים הראשונות שלו. כל חריגה מהרצף הזה צריכה להדליק נורה אדומה בקרב הורי התינוק.

בקרב ילדים ניתן להעלות חשד כאשר הילד יושב קרוב מאוד לטלוויזיה, כאשר הוא שומע מוזיקה או צופה בטלוויזיה רק בעוצמת סאונד גבוהה מאוד, כאשר הוא מבקש מהדובר פעמים רבות לחזור על דבריו ועוד.

כיצד מטפלים בלקויות שמיעה ואובדן שמיעה בתינוקות וילדים?

הטיפול בלקויות שמיעה ואובדן שמיעה בתינוקות וילדים משתנה בהתאם למידת החומרה של הבעיה, לגיל המטופל ולגורם לבעיה. במקרים בהם מדובר על הצטברות כרונית של נוזלים באוזן התיכונה ניתן לטפל באמצעות ניתוח כפתורים, מכשיר שמיעה ניתן להתקין כבר מגיל שלושה חודשים וכן במקרים רבים טיפול אנטיביוטי יוכל להביא קץ לבעיות.

מעבר לכך שישנה חשיבות רבה לתהליך האבחון והטיפול, הרי שכול ילד שאובחן כסובל מבעיות שמיעה צריך להיות תחת מעקב של רופא אף אוזן גרון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: