דלקת עיניים אצל תינוקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דלקת עיניים אצל תינוקותדלקת עיניים בתינוקות היא תופעה שכיחה מאוד, היכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של תסמינים כפי שנפרט במאמר זה. באופן עקרוני, הגורמים לדלקת עיניים בתינוקות לא שונים בהרבה מהגורמים העלולים להוביל להתפתחות של דלקת עיניים בילדים או במבוגרים, אך לא אחת אופן ההתבטאות של המחלה שונה.

מה הם הגורמים לדלקת עיניים בתינוקות?

דלקת הלחמית בתינוקות נגרמת ברוב המקרים כתוצאה מחדירה של חיידק או נגיף ללחמית. דלקת זו נחשבת למדבקת ביותר ויכולה לעבור בקלות מתינוק חולה לתינוק בריא. כמו כן, מבוגרים וילדים עלולים להדביק את התינוק ולכן במידה וידוע על אדם הקרוב לתינוק שסובל מדלקת עיניים, מומלץ להרחיק אותו מהתינוק כל עוד הוא סובל מהדלקת.

דלקת עפעפיים נגרמת בדרך כלל כתוצאה מסתימה של בלוטות שומן בעפעף או מזיהום של בלוטות שומן בעפעף ואילו דלקת בקרנית יכולה להתפתח על רקע של חבלה מכנית בקרנית העין בעקבות שריטה כשבחלק מהמקרים מדובר על שריטה שנגרמה על ידי חיית מחמד או אפילו על ידי התינוק עצמו.

מעבר לכל הגורמים הנ"ל, הדלקת יכולה גם להיות ביטוי של אלרגיה. דלקת אלרגית נגרמת בעקבות חשיפה לחומר האלרגני אליו רגיש התינוק. ישנם חומרים אלרגנים רבים שיכולים להוביל להתפתחות של דלקת עיניים בתינוקות, החל ממוצרי היגיינה כמו סבונים מסוימים וכלה באבקני פרחים.

מה הם התסמינים של דלקת עיניים בתינוקות?

התסמין הנפוץ ביותר של דלקת עיניים בתינוקות הוא האדמומיות. האדמומיות נוצרת כתוצאה מהתרחבות של כלי דם בעין או בעפעף וברוב המקרים תתלווה לאדמומיות נפיחות מקומית או הפרשה מוגברת של דמעות.

בחלק ניכר מהמקרים הדלקת תבוא לידי ביטוי גם בתחושה של צריבה או של גרד בעין. בדרך כלל, העדות לקיום הגרד או חוסר הנוחות תבוא לידי ביטוי בניסיונות חוזרים ונשנים לגרד את העין עם האצבעות או לשפשף את העין כנגד המזרן.

במידה והדלקת התפתחה על רקע של זיהום חיידקי, רוב הסיכויים שהתינוק יסבול גם מהפרשות בעלות גוון ירקרק צהבהב מהעין הפגועה. דלקת עיניים שהתפתחה על רקע אלרגי יכולה לבוא לידי ביטוי גם בהתעטשויות, שיעול, נזלת ועוד. בניגוד למבוגרים, תינוקות שסובלים מדלקת עיניים נוטים לסבול בשכיחות גבוהה מאוד מהפרעות שינה, ירידה בתיאבון, נטייה לרגזנות ומהידבקות של הריסים.

כיצד מאבחנים דלקת עיניים בתינוקות?

את קיום הדלקת ניתן לאבחן בקלות רבה אצל רופא העיניים או רופא הילדים, אך לא תמיד ניתן לקבוע בבדיקה קלינית פשוטה מה הוא הגורם לדלקת. מאחר והטיפול בדלקת משתנה בהתאם לגורם שלה, הרי שישנה חשיבות עליונה לאבחן במדויק את הגורם לדלקת, במיוחד במידה ומדובר על דלקת חמורה.

הבדיקה הפשוטה ביותר היא בדיקת תרבית שבה נוטלים דוגמית מההפרשות מהעין הדלקתית ושולחים אותה לבדיקת מעבדה. במעבדה ניתן לזהות את הגורם הפתוגני שהוביל להתפתחות הדלקת.

במידת הצורך יבוצעו בדיקות עיניים שונות שמטרתן לשלול גורמים אחרים לדלקת וכן בהינתן התסמינים המתאימים ובעלות החשד לאלרגיה, יבוצעו בדיקות לאבחון הגורם האלרגני אליו רגיש התינוק.

כיצד מטפלים בדלקת עיניים בתינוקות?

הטיפול בדלקת משתנה בהתאם למידת החומרה שלה ובהתאם לגורם שהוביל להתפתחותה. כך לדוגמה במידה ומדובר על דלקת שהתפתחה על רקע אלרגי, ייתכן כי ייעשה שימוש בטיפות עיניים המכילות אנטיהיסטמינים, אך במידה ומדובר על דלקת חיידקית, ככל הנראה ייעשה שימוש במשחת עיניים המכילה אנטיביוטיקה. במידה ומדובר על דלקת ויראלית, הטיפול יהיה תומך בלבד שכן כל שיש לעשות הוא לאפשר למערכת החיסון להתמודד עם האיום בכוחות עצמה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: