בריאות האשה

מחלות של מערכת העצבים

מחלות של מערכת העצביםישנו מגוון רחב של מחלות במערכת העצבים שחלקן מביאות לפגיעה באיבר מסוים וחלקן לפגיעה רחבה.

גם חומרת הפגיעה משתנה ממחלה למחלה, ולכן קשה להתייחס למחלות העצביות כמקשה אחת, גם אם מקור הפגיעה הוא באותה מערכת.

מערכת העצבים – מי את?

מערכת העצבים, שמקשרת את כל חלקי הגוף, היא המערכת המפקחת על כל סוגי ההתנהגות ולמעשה היא המערכת המארגנת של הגוף. היא מורכבת מתאי עצב, המכונים גם נוירונים, שמעבירים ביניהם מסרים באמצעות שחרור חומרים כימיים אל המרווחים שבין תאי העצב, שמכונים סינפסות.

שרשראות הנוירונים בגופנו מעבירות מסרים מהמוח אל כל האיברים והמערכות, ומחזירות אל המוח את הקלט מאיברי הגוף השונים. כך לעצב יש למעשה שני תפקידים: תפקיד תחושתי ותפקיד מוטורי.

מערכת העצבים נחלקת לשתי מערכות:

מערכת העצבים המרכזית
כוללת את המוח וחוט השדרה ואחראית על תפקודים כמו חישה, תנועה וחשיבה.

מערכת העצבים ההיקפית
כוללת את שאר האיברים, ובין היתר מגיעה לגפיים, למערכת השתן, למערכת הרביה, למערכת הנשימה ועוד. היא זו שאחראית על העברת מידע ממערכת העצבים המרכזית אל האיברים, בצורה דו כיוונית.

מחלות של מערכת העצבים

מחלות עצביות נגרמות בשל חדירת גורם זר לתאי העצב, תהליכים דלקתיים, שימוש בתרופות, חסרים תזונתיים ועוד. לאחרונה פורסם מחקר המצביע על הקשר בין לחץ כרוני לבין התפתחות מחלות של מערכת העצבים.

סוגי מחלות עצביות:

דרכי מניעת וטיפול – מחלה עצבית

הטיפול במחלות העצביות שמנינו ואחרות הוא לרוב טיפול תרופתי או פולשני (ניתוחים, החדרת אלקטרודות, חסימת עצב ועוד). טיפולי רפואה משלימה, שאינם פולשניים ואין להם תופעות לוואי, יכולים לסייע במניעת מחלות עצביות ובהקלת הסימפטומים.

דיקור סיני, צמחי מרפא והשלמת מזון על ידי תוספי תזונה, שינויי תזונה וטיפולים משלימים שונים יכולים לסייע בשחרור חסימות אנרגיה בגוף ולשפר את פעילות המערכת העצבית. כפי שציינו, לחץ קשור להתפתחות והחמרת מחלות עצביות ולכן חלק מהטיפול הוא הרפיה והפחתת לחץ נפשי.

Exit mobile version